8,3
Utmärkt

  • Precis på stranden
  • Rutschkanor
  • Estetiskt

Club Dizalya Hotel i Konaklı, nära det livliga Alanya, är ett mysigt familjeägt hotell på en privat strand med klarblått vatten. Detta småskaliga hotell erbjuder en idealisk plats för dem som älskar sol, hav och avkoppling. Med Alanya centrum bara en kort bit bort kan du här varva stranddagar med roliga utflykter. Club Dizalya kännetecknas av turkisk gästfrihet och en avslappnad atmosfär som passar perfekt för familjer och par.

Anläggningen erbjuder många möjligheter till nöjen och avkoppling. Du kan t.ex. njuta av en stor pool med rutschkanor och varva ner helt i spaet med hamam och bastu. För sportentusiaster finns ett gym och ett brett utbud av vattensporter på stranden. Oavsett om du vill vara aktiv eller bara koppla av, finns det något för alla.

Tack vare konceptet med all inclusive kan du njuta av varierade turkiska och internationella rätter i flera restauranger utan att behöva oroa dig. Uppfriskande drycker och snacks finns i de mysiga barerna och snackbarerna som ligger utspridda på området. Kort sagt, Club Dizalya har allt du behöver för en underbar och bekymmersfri semester på den turkiska rivieran.

Rumstyp

Dubbelrum A klassiskt (High Child Discount)
för 4 personer max. 2 vuxna och 2 barn t.o.m. 12 år
Dubbelrum I klassiskt
för 2 till 3 personer
  • yta cirka 22m²
  • 1 enkelsäng
  • 1 enkel bäddsoffa
  • 1 dubbelsäng
  • balkong med utemöbler: stolar
  • minibar (fylld: vatten)
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • badrum med: dusch, toalett, hårfön
Dubbelrum II klassiskt
för 2 till 4 personer max. 3 vuxna och 1 barn t.o.m. 12 år
  • yta cirka 18m²
  • 1 enkel bäddsoffa
  • 1 dubbelsäng
  • balkong med utemöbler: stolar
  • minibar (fylld: vatten)
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • badrum med: dusch, toalett, hårfön
Dubbelrum klubbrum klassiskt (Villa Standard)
för 2 till 4 personer max. 3 vuxna och 1 barn t.o.m. 12 år
  • yta cirka 26m²
  • 1 enkelsäng
  • 1 enkel bäddsoffa
  • 1 dubbelsäng
  • balkong med utemöbler: stolar
  • minibar (fylld: vatten)
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • badrum med: dusch, toalett, hårfön
Enkelrum I klassiskt
för 1 person
  • yta cirka 22m²
  • 1 enkelsäng
  • 1 enkel bäddsoffa
  • 1 dubbelsäng
  • balkong med utemöbler: stolar
  • minibar (fylld: vatten)
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • badrum med: dusch, toalett, hårfön
Enkelrum II klassiskt
för 1 person
  • yta cirka 18m²
  • 1 enkel bäddsoffa
  • 1 dubbelsäng
  • balkong med utemöbler: stolar
  • minibar (fylld: vatten)
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • badrum med: dusch, toalett, hårfön

Måltider

All inclusive

Alla måltider i bufféstil

* Frukost 07.30 - 10.00

* Lunch 12.30 - 14.00

* Middag 19.00 - 21.00

* Mellanmål 11.30 - 16.00

* Kaffe och kaka 16.00 - 17.00

* Glass 12.00 - 16.00 (01/05 - 30/09)

* Midnattsfika 00.00 - 05.00

* Nattsoppa 23.00 - 00.00

* Lokala alkoholhaltiga och alkoholfria drycker 10:00 - 00:00

* 1x middag i den turkiska à la carte-restaurangen

* Minibar fylls med vatten och fylls på dagligen

På hotellet

Bra att veta
  • antal rum: 331
  • reception (öppen dygnet runt)
  • hiss (5)
  • värdeskåp (på rummet)
  • restauranger: á la carte-restaurang (1), turkisk restaurang, snackbar
  • barer: bar 3, poolbar
  • gemensamt tv-område
  • läkarservice
  • wi-fi internet i allmänna utrymmen (kostnadsfritt), på rummet (kostnadsfritt), i receptionen (kostnadsfritt)
  • sängkläder ingår sängkläder byts var 3 dag
  • handdukar ingår handdukar bytas var 3 dag
  • filtar
  • liten livsmedelsaffär (på boendet)
  • souvenirbutik (på boendet)
  • hårfrisör (på boendet)
  • skönhetssalong (på boendet)
  • tvättfaciliteter (tvättstuga (mot betalning) : på boendet)
  • städning i rum 1 gångper dag
  • husdjur inte tillåtna
  • luftkonditionering: (inkluderat i priset)
Restauranger och barer
  • restauranger: á la carte-restaurang (1), turkisk restaurang, snackbar
  • barer: bar 3, poolbar
För barn
  • dart (kostnadsfritt)
  • tennisbana (kostnadsfritt) (utomhus, under dagen kostnadsfritt, på kvällen mot betalning)
  • bordtennis (kostnadsfritt)
  • underhållning, underhållning för barn och vuxna under dagen och kvällen
Valbara tillägg
  • värdeskåp på rummet: cirka 2,00 euro per natt (betalas lokalt)
  • handduksservice: cirka 1,00 euro per växel (betalas lokalt)
Pooler
  • handduksservice
  • barnpool(delvis separerad, sötvatten)
  • utomhuspool (2)(sötvatten)
  • vattenrutschbanor öppen från 10:30 till 12:00 och från 15:00 till 17:00
Avkoppling och wellness
  • hamam (inträdesavgift): hamam-behandlingar (mot betalning)
  • jacuzzi (mot betalning)
  • bastu (mot betalning)
  • gym (kostnadsfritt)
  • massage (mot betalning)
Sport och underhållning
  • dart (kostnadsfritt)
  • tennisbana (kostnadsfritt) (utomhus, under dagen kostnadsfritt, på kvällen mot betalning)
  • bordtennis (kostnadsfritt)
  • underhållning, underhållning för barn och vuxna under dagen och kvällen
8.3
Utmärkt
Utifrån 18 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

8,3
Utmärkt Utifrån 18 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Familj
Utmärkt
Mycket bra
Medel
Dåligt
Mycket dåligt
8,1
Barnvänlighet
8,6
Städning
8,2
Prisvärt
8,5
Faciliteter
8,1
Boendet i allmänhet
9
Rum / lägenhet
7,7
Läge
7,7
Service / gästfrihet

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Turkiets sydkust

Upptäck Turkiets sydkust

Praktisk information

I området
Vid stranden (kiselstenstrand, solstolar, parasoll)
Avstånd till centrum: konakli är ca 3 km
Avstånd till bargata ca 15 km
Närmaste butiker ca 50 m
Närmaste restaurang ca 50 m
Dolmus ( till centrala till alanya mot betalning)
Flygresan
Flygresan

Du flyger till Antalya. Denna flygning tar ca 4 timmar. Vid ankomst till flygplatsen möts du av Sunwebs reseledare eller lokal representant.

Transfer

Det är möjligt att boka en transfer i bokningsprocessen. Transfertiderna från Antalya är följande:

Antalya Lara - cirka 30 till 90 minuter

Antalya Kundu - cirka 30 till 95 minuter

Antalya - cirka 30 till 95 minuter

Belek - cirka 45 till 120 minuter

Side - cirka 60 till 120 minuter

Kemer - cirka 90 till 150 minuter

Alanya - cirka 120 till 240 minuter

Transfertider från Gazipasa är som följer:

Alanya - cirka 60 till 120 minuter

Side - cirka 120 till 240 minuter

Information om Turkiet

Huvudstad:

Huvudstaden är Ankara.

Tidsskillnad:

Turkiet är en timme före sverige. Det vill säga, när klockan är 12 i Sverige, är den 13 i Turkiet.

Språk:

Det officiella språket är turkiska. Inom turistnäringen och storstäder talas mest engelska eller tyska.

Valuta:

Turkiska Lira (TL). På de flesta ställen kan du också betala med euro, men inte alltid till bästa kurs. Du kan växla svenska kronor och euro i alla banker, på de flesta växlingskontor och postkontor, PTT. Observera att du utöver uttagsavgifter som betalas till din svenska bank också betalar en uttagsavgifter på cirka 5% till den turkiska banken.

Dricks:

I Turkiet är det vanligt att man dricksar personalen för servicen. Lönerna i tjänstesektorn är låga och personalen förlitar sig ofta på dricks. I priser ingår inte dricks, eftersom det är något du själv väljer, och dricks-systemet är en del av kulturen. Vi uppmuntrar dig att följa och respektera denna sed och ge dricks till anställda i tjänstesektorn, som servitörer, städare, taxichaufförer, lokala guider, etc. På hotell, restauranger, kaféer etc. förväntas det att du ger ca 10% av totalkostnaden i dricks. Observera att på vissa platser ingår "serviceavgift" i notan, då förväntas du inte ge ytterligare dricks.

El:

Man använder 220 Volt i Turkiet, som i Sverige.

Vatten:

Vi rekommenderar att du bara dricker vatten på flaska, och aldrig från kranen. Samt att du är försiktig med isbitar, såvida dessa är gjorda av källvatten.

Mat och dryck:

Priserna är något lägre än i Sverige. En måltid kostar omkring 100 till 125 kr. Vin kostar lika mycket som i Sverige - vare sig det rör sig om importerade eller lokalt producerat vin. Importerad alkohol kan vara dyrare än det är i Sverige.

Mobiltelefon:

En svensk mobil fungerar även i Turkiet. Kontrollera eventuellt med din mobilleverantör om du är registrerad för internationell telefoni. Var försiktig med att använda dataroaming, eftersom det är mycket höga kostnader att använda detta i Turkiet. Det lönar sig ofta för att köpa ett telefonkort i Turkiet, om du vill ringa hem under semestern.

Transport:

Det är enkelt och billigt att ta sig runt på lokala minibussarna, "dolmus". Det står i vindrutan vart bussen ska och det är bara säga till chauffören när du vill hoppa av. Du betalar när du går på bussen. Bussen stannar ofta längs vägen. De bussar som går mellan städerna är av hög kvalitet och till mycket rimliga priser. Dessutom är det fortfarande billigt att ta en taxi i Turkiet, men försök att komma överens om ett fast pris innan resan startar. Vi rekommenderar också att du hyr en bil så att du kan ta dig runt på egen hand. Vi rekommenderar inte att du hyr motorcykel eller skoter.

Pass och visum:

Svenska medborgare behöver inte visum för resor som varar mindera än 3 månader i Turkiet. Ditt pass måste vara giltigt i minst 150 dagar vid inresa till Turkiet. Reser du eller någon av dina medresenärer på ett utländskt pass eller har flera medborgarskap, ber vi dig kontakta den turkiska ambassaden i Stockholm på tel. 08-230 840 41 för eventuella visumregler.

Reseförsäkring:

Den offentliga sjukförsäkringen gäller inte i Turkiet. Därför är det oerhört viktigt att teckna en reseförsäkring när de reser på semester till Turkiet. Med reseförsäkring får du aktiv och professionell hjälp på plats om en olycka inträffar. Du kan teckna en reseförsäkring genom Sunweb vid Europeiska ERV.

Tips:

Vi rekommenderar att du läser UD: s till Turkiet på https://www.regeringen.se/uds-reseinformation/

vaccination:

Du behöver inte vaccinera dig när du reser till Turkiet. Vi rekommenderar dig att kontakta en läkare.

Ramadan:

Ramadan spelar en viktig roll i turkisk kultur. Även om inte allt är stängt på turistorterna, är detta något man bör ha i åtanke om man besöker Turkiet under ramadan.

Se mer om Turkiet

Antal rum och fördelning

Välj antal rum och fördela personer i rummen. Om du reser med barn eller bebis, vänligen ange födelsedatum för att kunna se tillgänglighet och priser.
Välj avreseort
Välj rumstyp

Fel

Ett problem har uppstått

Vi ber om ursäkt...

Det verkar som att det uppstod ett tekniskt problem. Vi ber om ditt tålamod medan vi löser problemet. Under tiden kan du lägga till boendet i dina favoriter och återkomma lite senare!

Val av olika flygplatser

Du har valt ett flyg som avgår från {DEPARTURE_AIRPORT} och återvänder till {ARRIVAL_AIRPORT}.