7,2
Utmärkt

  • Nära till stranden
  • Koppla av vid poolen
  • Centralt beläget i hjärtat av Alanya

Hotel Boulevard ligger på huvudgatan nära den vackra Keykubat Beach och inom gångavstånd från Alanyas populära basar, det livliga nattlivet och de trevliga restaurangerna.

Hotel Boulevard är ett fint hotell, över genomsnittet och rekommenderas för vuxna, ungdomar och familjer med äldre barn som prioriterar ett bra läge framför ett hotell med många anläggnar. Rummen är fördelade mellan två olika byggnader och det lilla poolområdet ligger i en trädgård mellan dessa båda byggnader. Här kan du hitta lite skugga när du behöver en paus från solen. Vistelsen är med All Inclusive där måltider, snacks och drycker ingår. Trafikbuller kan förekomma på rummen i huvudbyggnaden.

Rumstyp

Dubbelrum ekonomi
för 2 till 3 personer
  • yta cirka 22-25m²
  • 1 dubbel bäddsoffa eller 2 enkla bäddsoffor
  • balkong
  • minibar
  • tv (satellittv, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd)
  • badrum med: dusch, toalett, hårfön
Dubbelrum standard
för 2 till 3 personer
  • yta cirka 22-25m²
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • balkong
  • minibar
  • tv (satellittv, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd)
  • badrum med: dusch, toalett, hårfön
Enkelrum
för 1 person
  • yta cirka 22-25m²
  • 1 enkelsäng
  • balkong
  • minibar
  • tv (satellittv, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd)
  • badrum med: dusch, toalett, hårfön

Måltider

All inclusive

- Alla måltider serveras som buffé
- Frukost från kl. 07:30 - 10:00
- Sen frukost från kl. 10:00 - 10:30
- Lunch från kl. 12:30 - 14:00
- Kaffe, te och kakor från kl. 16:00 - 17:00

- Middag från kl. 19:00 - 21

- Snacks från kl. 11:00 - 16:00

- Nattmat från kl. 23:00 - 23:30
- Lokala alkoholhaltiga och alkoholfria drycker serveras från kl. 10:00 - 23:00


- Vatten i minibaren, fylls inte på 

- En fri måltid i á la carte restaurangen (kött och fisk, bokning krävs)

På hotellet

Bra att veta
  • Officiell klassificering: 4 stjärnor
  • reception (öppen dygnet runt)
  • hiss (3)
  • värdeskåp (på rummet)
  • lobby
  • restauranger: restaurang
  • barer: bar, lobbybar, pool/snackbar, strandbar
  • gemensamt tv-område
  • rum anpassade för funktionsvarierade (på begäran)
  • wi-fi internet i allmänna utrymmen (kostnadsfritt)
  • sängkläder ingår bytas 2 gånger per vecka
  • handdukar ingår bytas 2 gånger per vecka
  • tvättfaciliteter
  • städning i rum 7 gånger i veckan
  • luftkonditionering: (inkluderat i priset)
  • spjälsäng: för alla gäster ålder till 1 (ingår) år, på begäran (gratis)
  • barnstol i restaurangen: på begäran (gratis)
Restauranger och barer
  • restauranger: restaurang
  • barer: bar, lobbybar, pool/snackbar, strandbar
För barn
  • biljard (mot betalning)
  • bordtennis (kostnadsfritt)
Valbara tillägg
  • värdeskåp på rummet: cirka 2,00 euro per dag (betalas lokalt)
Pooler
  • barnpool(separerad)
  • utomhuspool(sötvatten, solstolar (kostnadsfritt) , parasoll (kostnadsfritt) )
Avkoppling och wellness
  • hamam (fri tillgång)
  • bastu (kostnadsfritt)
  • gym (kostnadsfritt)
  • massage (mot betalning)
Sport och underhållning
  • biljard (mot betalning)
  • bordtennis (kostnadsfritt)
7.2
Utmärkt
Utifrån 264 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

7,2
Utmärkt Utifrån 264 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Med partner
Utmärkt
Mycket bra
Medel
Dåligt
Mycket dåligt
5,1
Barnvänlighet
6,8
Städning
7,2
Prisvärt
6,7
Faciliteter
6,8
Boendet i allmänhet
6,6
Rum / lägenhet
8,8
Läge
7,7
Service / gästfrihet

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Turkiets sydkust

Upptäck Turkiets sydkust

Praktisk information

I området
Avstånd till stranden ca 50 m: kleopatra beach är ca 2 km (sandstrand, solstolar (mot betalning) , parasoll (mot betalning) )
Avstånd till centrum: ca 500 m
Närmaste butiker ca 10 m
Observera
  • Bastu kan användas kostnadsfritt från 15:00 till 17:00
Flygresan
Flygresan

Du flyger till Antalya. Denna flygning tar ca 4 timmar. Vid ankomst till flygplatsen möts du av Sunwebs reseledare eller lokal representant.

Transfer

Det är möjligt att boka en transfer i bokningsprocessen. Transfertiderna från Antalya är följande:

Antalya Lara - cirka 30 till 90 minuter

Antalya Kundu - cirka 30 till 95 minuter

Antalya - cirka 30 till 95 minuter

Belek - cirka 45 till 120 minuter

Side - cirka 60 till 120 minuter

Kemer - cirka 90 till 150 minuter

Alanya - cirka 120 till 240 minuter

Transfertider från Gazipasa är som följer:

Alanya - cirka 60 till 120 minuter

Side - cirka 120 till 240 minuter

Information om Turkiet

Huvudstad:

Huvudstaden är Ankara.

Tidsskillnad:

Turkiet är en timme före sverige. Det vill säga, när klockan är 12 i Sverige, är den 13 i Turkiet.

Språk:

Det officiella språket är turkiska. Inom turistnäringen och storstäder talas mest engelska eller tyska.

Valuta:

Turkiska Lira (TL). På de flesta ställen kan du också betala med euro, men inte alltid till bästa kurs. Du kan växla svenska kronor och euro i alla banker, på de flesta växlingskontor och postkontor, PTT. Observera att du utöver uttagsavgifter som betalas till din svenska bank också betalar en uttagsavgifter på cirka 5% till den turkiska banken.

Dricks:

I Turkiet är det vanligt att man dricksar personalen för servicen. Lönerna i tjänstesektorn är låga och personalen förlitar sig ofta på dricks. I priser ingår inte dricks, eftersom det är något du själv väljer, och dricks-systemet är en del av kulturen. Vi uppmuntrar dig att följa och respektera denna sed och ge dricks till anställda i tjänstesektorn, som servitörer, städare, taxichaufförer, lokala guider, etc. På hotell, restauranger, kaféer etc. förväntas det att du ger ca 10% av totalkostnaden i dricks. Observera att på vissa platser ingår "serviceavgift" i notan, då förväntas du inte ge ytterligare dricks.

El:

Man använder 220 Volt i Turkiet, som i Sverige.

Vatten:

Vi rekommenderar att du bara dricker vatten på flaska, och aldrig från kranen. Samt att du är försiktig med isbitar, såvida dessa är gjorda av källvatten.

Mat och dryck:

Priserna är något lägre än i Sverige. En måltid kostar omkring 100 till 125 kr. Vin kostar lika mycket som i Sverige - vare sig det rör sig om importerade eller lokalt producerat vin. Importerad alkohol kan vara dyrare än det är i Sverige.

Mobiltelefon:

En svensk mobil fungerar även i Turkiet. Kontrollera eventuellt med din mobilleverantör om du är registrerad för internationell telefoni. Var försiktig med att använda dataroaming, eftersom det är mycket höga kostnader att använda detta i Turkiet. Det lönar sig ofta för att köpa ett telefonkort i Turkiet, om du vill ringa hem under semestern.

Transport:

Det är enkelt och billigt att ta sig runt på lokala minibussarna, "dolmus". Det står i vindrutan vart bussen ska och det är bara säga till chauffören när du vill hoppa av. Du betalar när du går på bussen. Bussen stannar ofta längs vägen. De bussar som går mellan städerna är av hög kvalitet och till mycket rimliga priser. Dessutom är det fortfarande billigt att ta en taxi i Turkiet, men försök att komma överens om ett fast pris innan resan startar. Vi rekommenderar också att du hyr en bil så att du kan ta dig runt på egen hand. Vi rekommenderar inte att du hyr motorcykel eller skoter.

Pass och visum:

Svenska medborgare behöver inte visum för resor som varar mindera än 3 månader i Turkiet. Ditt pass måste vara giltigt i minst 150 dagar vid inresa till Turkiet. Reser du eller någon av dina medresenärer på ett utländskt pass eller har flera medborgarskap, ber vi dig kontakta den turkiska ambassaden i Stockholm på tel. 08-230 840 41 för eventuella visumregler.

Reseförsäkring:

Den offentliga sjukförsäkringen gäller inte i Turkiet. Därför är det oerhört viktigt att teckna en reseförsäkring när de reser på semester till Turkiet. Med reseförsäkring får du aktiv och professionell hjälp på plats om en olycka inträffar. Du kan teckna en reseförsäkring genom Sunweb vid Europeiska ERV.

Tips:

Vi rekommenderar att du läser UD: s till Turkiet på https://www.regeringen.se/uds-reseinformation/

vaccination:

Du behöver inte vaccinera dig när du reser till Turkiet. Vi rekommenderar dig att kontakta en läkare.

Ramadan:

Ramadan spelar en viktig roll i turkisk kultur. Även om inte allt är stängt på turistorterna, är detta något man bör ha i åtanke om man besöker Turkiet under ramadan.

Se mer om Turkiet

Antal rum och fördelning

Välj antal rum och fördela personer i rummen. Om du reser med barn eller bebis, vänligen ange födelsedatum för att kunna se tillgänglighet och priser.
Välj avreseort
Välj rumstyp

Fel

Ett problem har uppstått

Vi ber om ursäkt...

Det verkar som att det uppstod ett tekniskt problem. Vi ber om ditt tålamod medan vi löser problemet. Under tiden kan du lägga till boendet i dina favoriter och återkomma lite senare!

Val av olika flygplatser

Du har valt ett flyg som avgår från {DEPARTURE_AIRPORT} och återvänder till {ARRIVAL_AIRPORT}.