8,3
Utmärkt

  • På gångavstånd från strandpromenaden
  • Swimmingpool med flera vattenrutschbanor
  • Underhållning för stora och små

Hotel Grand Pasa i Marmaris är ett vackert femstjärnigt hotell i den populära turkiska semesterorten Marmaris. Den fina stranden är lätt att nå till fots och om du vill besöka centrum kan du använda dolmusen (en mindre lokal buss).

Här bor du med all-inclusive, så du kommer inte att sakna något. De välsmakande måltiderna serveras i bufféstil, men det finns också en à la carte-restaurang för de som älskar det. I de rena hotellrummen kan du återhämta dig från alla nya intryck och de goda rätterna. Alla rum har en solig balkong.

Självklart handlar semestern om avkoppling och det finns många sätt att göra det på Hotel Grand Pasa. Vad sägs om att paddla i poolen, besöka bastun eller spela bordtennis? Att man också har tänkt på barnen är uppenbart när man ser rutschkanorna i poolen!

Rumstyp

Dubbelrum standard
för 2 till 3 personer
  • yta cirka 28m²
  • 1 enkelsäng
  • 1 dubbelsäng
  • balkong
  • minibar
  • tv (plattskärm, satellittv, kostnadsfritt)
  • telefon
  • luftkonditionering (styrs centralt)
  • badrum med: dusch, toalett, hårfön
Dubbelrum TIPS (Sunweb Special)
för 2 till 3 personer
  • yta cirka 28m²
  • 1 enkelsäng
  • 1 dubbelsäng
  • balkong
  • minibar
  • tv (plattskärm, satellittv)
  • telefon
  • luftkonditionering (styrs centralt)
  • badrum med: dusch, toalett, hårfön
Enkelrum
för 1 person
  • yta cirka 28m²
  • balkong
  • minibar
  • tv (plattskärm, satellittv, kostnadsfritt)
  • telefon
  • luftkonditionering (styrs centralt)
  • badrum med: dusch, toalett, hårfön

Måltider

All inclusive

* Alla måltider i bufféstil

* Frukost 7.30-11.00

* Snacks från 12.00 till 16.00

* Lunch från 12.30 till 14.00

* Kaffe, te och kex 14.30 - 17.00

* Glass 17.00 - 18.00

* Middag 19.30-21.30

* Midnattssoppa 23.00 - 00.00

* Alla lokala alkoholhaltiga och alkoholfria drycker 10.00 - 00.00

* 1x middag i à la carte-restaurangen ( öppen 3 dagar i veckan, bokning krävs + 6,00 € tillägg per person)

* Minibaren är fylld med vatten vid ankomsten.

På hotellet

Bra att veta
  • Officiell klassificering: 5 stjärnor
  • reception (öppen dygnet runt)
  • hiss (2)
  • värdeskåp (vid receptionen)
  • restauranger: restaurang, á la carte-restaurang (1) (mot betalning)
  • barer: bar, lobbybar
  • rum anpassade för funktionsvarierade (på begäran)
  • läkarservice
  • parkeringsplats
  • wi-fi i receptionen (kostnadsfritt)
  • sängkläder ingår bytas 3 gånger per vecka
  • handdukar ingår bytas 7 gånger per vecka
  • filtar
  • liten livsmedelsaffär (på boendet)
  • souvenirbutik (på boendet)
  • hårfrisör (på boendet)
  • tvättfaciliteter
  • diskotek (på boendet)
  • städning i rum 7 gånger per vecka
  • husdjur inte tillåtna
  • spjälsäng: för alla gäster ålder till 1 (ingår) år, på begäran (gratis) (skall anges vid bokning)
  • luftkonditionering: (inkluderat i priset)
Restauranger och barer
  • restauranger: restaurang, á la carte-restaurang (1) (mot betalning)
  • barer: bar, lobbybar
För barn
  • spelrum
  • biljard (mot betalning)
  • dart (kostnadsfritt)
  • bordtennis (kostnadsfritt)
  • underhållning, 6 gånger per vecka
Valbara tillägg
  • värdeskåp på rummet: cirka 2,00 euro per dag (betalas lokalt)
Pooler
  • handduksservice (kostnadsfritt)
  • inomhuspool(sötvatten)
  • barnpool(separerad)
  • utomhuspool(sötvatten, solstolar (kostnadsfritt) , parasoll (kostnadsfritt) )
Avkoppling och wellness
  • hamam (inträdesavgift)
  • bastu (kostnadsfritt)
  • gym (kostnadsfritt)
  • massage (mot betalning)
Sport och underhållning
  • spelrum
  • biljard (mot betalning)
  • dart (kostnadsfritt)
  • bordtennis (kostnadsfritt)
  • underhållning, 6 gånger per vecka
8.3
Utmärkt
Utifrån 89 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

8,3
Utmärkt Utifrån 89 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Med partner
Utmärkt
Mycket bra
Medel
Dåligt
Mycket dåligt
8,1
Barnvänlighet
8,3
Städning
8,1
Prisvärt
8,1
Faciliteter
8,4
Boendet i allmänhet
8,4
Rum / lägenhet
8
Läge
8,7
Service / gästfrihet

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Marmariskusten

Upptäck Marmariskusten

Praktisk information

I området
Avstånd till stranden ca 300 m (kiselstenstrand)
Avstånd till centrum: ca 3300 m, boulevard är ca 300 m
Avstånd till bargata ca 3150 m
Avstånd till busshållplats ca 200 m
Närmaste butiker ca 1 km
Närmaste restaurang ca 1 km
Flygresan

Sunweb flyger från Köpenhamn till Dalaman.

Flyg och biljetter

Flygresan tar ca 3 timmar och 30 minuter. Flygtider kan ändras och vi anger därför preliminära flygtider, när flygtider sätts, finns de också på vår hemsida, gör de inte det har inte vi fått dem än. Du kan lägga till bagage i bokningssteg 1 och priset för detta varierar mellan olika flygbolag.

Vi rekommenderar att du är på flygplatsen 2 timmar innan avgång, incheckningen stänger 45 minuter före avgång.

Resedokument ska skrivas ut och tas med på resan. På biljetten anges avgångs och ankomsttider i lokaltider, hotellreservation, måltider, eventuell transfer mellan flygplatsen och hotellet samt bagage. Du får ditt boarding-pass och stolsnummer på flygplatsen. Var extra uppmärksam på avresetiderna vid sena avgångar – kom ihåg att datumet ändras vid midnatt.

Ankomst och transfer

När du anländer på destinationen och har gått igenom tull och bagageutlämningen möts du upp av våra guider eller en representant från Sunweb. Här får du vårt välkomstbrev med reseinformation samt utflyktsprogram och visas till din transferbuss om du bokat detta.

Transfer ingår inte när du bokar din semester med Sunweb, i bokningsprocessen är det däremot möjligt att lägga till transfer mot en extra kostnad. Transfern genomförs med antingen vanlig buss, minibuss eller taxi och körs av lokalt anställda. I vissa fall kommer det också finnas en skandinavisk guide med på bussen.

Transfertider:

Transfertiderna från Bodrum:

  • Marmaris - cirka 135 minuter (från Dalaman cirka 90 minuter)
  • Içmeler - cirka 140 minuter (från Dalaman cirka 130 minuter
  • Hisaronu (nära Marmaris) = 150 minuter (från Dalaman ca 90 minuter)
  • Fethiye = 200 minuter (från Dalaman ca 60 minuter)

Observera att angivna tidtabeller för transfer är exklusive eventuella stopp för måltider, toalettbesök och gäster som ska av på hotell längs vägen.

Information om Turkiet

Huvudstad:

Huvudstaden är Ankara.

Tidsskillnad:

Turkiet är en timme före sverige. Det vill säga, när klockan är 12 i Sverige, är den 13 i Turkiet.

Språk:

Det officiella språket är turkiska. Inom turistnäringen och storstäder talas mest engelska eller tyska.

Valuta:

Turkiska Lira (TL). På de flesta ställen kan du också betala med euro, men inte alltid till bästa kurs. Du kan växla svenska kronor och euro i alla banker, på de flesta växlingskontor och postkontor, PTT. Observera att du utöver uttagsavgifter som betalas till din svenska bank också betalar en uttagsavgifter på cirka 5% till den turkiska banken.

Dricks:

I Turkiet är det vanligt att man dricksar personalen för servicen. Lönerna i tjänstesektorn är låga och personalen förlitar sig ofta på dricks. I priser ingår inte dricks, eftersom det är något du själv väljer, och dricks-systemet är en del av kulturen. Vi uppmuntrar dig att följa och respektera denna sed och ge dricks till anställda i tjänstesektorn, som servitörer, städare, taxichaufförer, lokala guider, etc. På hotell, restauranger, kaféer etc. förväntas det att du ger ca 10% av totalkostnaden i dricks. Observera att på vissa platser ingår "serviceavgift" i notan, då förväntas du inte ge ytterligare dricks.

El:

Man använder 220 Volt i Turkiet, som i Sverige.

Vatten:

Vi rekommenderar att du bara dricker vatten på flaska, och aldrig från kranen. Samt att du är försiktig med isbitar, såvida dessa är gjorda av källvatten.

Mat och dryck:

Priserna är något lägre än i Sverige. En måltid kostar omkring 100 till 125 kr. Vin kostar lika mycket som i Sverige - vare sig det rör sig om importerade eller lokalt producerat vin. Importerad alkohol kan vara dyrare än det är i Sverige.

Mobiltelefon:

En svensk mobil fungerar även i Turkiet. Kontrollera eventuellt med din mobilleverantör om du är registrerad för internationell telefoni. Var försiktig med att använda dataroaming, eftersom det är mycket höga kostnader att använda detta i Turkiet. Det lönar sig ofta för att köpa ett telefonkort i Turkiet, om du vill ringa hem under semestern.

Transport:

Det är enkelt och billigt att ta sig runt på lokala minibussarna, "dolmus". Det står i vindrutan vart bussen ska och det är bara säga till chauffören när du vill hoppa av. Du betalar när du går på bussen. Bussen stannar ofta längs vägen. De bussar som går mellan städerna är av hög kvalitet och till mycket rimliga priser. Dessutom är det fortfarande billigt att ta en taxi i Turkiet, men försök att komma överens om ett fast pris innan resan startar. Vi rekommenderar också att du hyr en bil så att du kan ta dig runt på egen hand. Vi rekommenderar inte att du hyr motorcykel eller skoter.

Pass och visum:

Svenska medborgare behöver inte visum för resor som varar mindera än 3 månader i Turkiet. Ditt pass måste vara giltigt i minst 150 dagar vid inresa till Turkiet. Reser du eller någon av dina medresenärer på ett utländskt pass eller har flera medborgarskap, ber vi dig kontakta den turkiska ambassaden i Stockholm på tel. 08-230 840 41 för eventuella visumregler.

Reseförsäkring:

Den offentliga sjukförsäkringen gäller inte i Turkiet. Därför är det oerhört viktigt att teckna en reseförsäkring när de reser på semester till Turkiet. Med reseförsäkring får du aktiv och professionell hjälp på plats om en olycka inträffar. Du kan teckna en reseförsäkring genom Sunweb vid Europeiska ERV.

Tips:

Vi rekommenderar att du läser UD: s till Turkiet på https://www.regeringen.se/uds-reseinformation/

vaccination:

Du behöver inte vaccinera dig när du reser till Turkiet. Vi rekommenderar dig att kontakta en läkare.

Ramadan:

Ramadan spelar en viktig roll i turkisk kultur. Även om inte allt är stängt på turistorterna, är detta något man bör ha i åtanke om man besöker Turkiet under ramadan.

Se mer om Turkiet

Antal rum och fördelning

Välj antal rum och fördela personer i rummen. Om du reser med barn eller bebis, vänligen ange födelsedatum för att kunna se tillgänglighet och priser.
Välj avreseort
Välj rumstyp

Fel

Ett problem har uppstått

Vi ber om ursäkt...

Det verkar som att det uppstod ett tekniskt problem. Vi ber om ditt tålamod medan vi löser problemet. Under tiden kan du lägga till boendet i dina favoriter och återkomma lite senare!

Val av olika flygplatser

Du har valt ett flyg som avgår från {DEPARTURE_AIRPORT} och återvänder till {ARRIVAL_AIRPORT}.