8,6
Utmärkt

  • Ultra All Inclusive
  • Vuxenhotell
  • Fantastiskt läge på stranden

Hotel Prive Bodrum Hotel har ett perfekt läge vid stranden och du kan promenera dit från terrassen vid poolen. På detta vackra hotell har du en fantastisk utsikt över bukten i Bodrum och lyxbåtarna som lägger till i hamnen.

Naturligtvis är den kulinariska upplevelsen också viktig för din vistelse, därför erbjuder Hotel Prive Bodrum Ultra All Inclusive med ett brett utbud av läckerheter. Från en à la carte- och bufférestaurang till ett litet bageri med bakverk - din njutning i fokus! På stranden finns en bar där du kan hämta uppfriskande drycker under dagen.

Har du en passion för sport kan du spela bordtennis och dart, eller träna i gymmet. Om du behöver avkoppling efter det då kan du besöka spa-avdelningen eller bli bortskämd som en sultan i härligt hamam.

Vi rekommenderar Hotel Prive Bodrum för alla som vill ha en lyxig semester vid stranden med massor av avkoppling och god mat.

Rumstyp

Dubbelrum ekonomi landsikt
för 2 till 3 personer
  • yta cirka 19m²
  • ingen balkong eller terrass
  • minibar (fylld: vatten, läsk, öl, alkoholhaltiga drycker)
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (styrs centralt: hela dagen)
  • badrum med: dusch, toalett, hårfön
Dubbelrum havsutsikt
för 2 till 3 personer
  • yta cirka 19m²
  • balkong
  • minibar (fylld: vatten, läsk, öl, alkoholhaltiga drycker)
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (styrs centralt: hela dagen)
  • badrum med: dusch, toalett, hårfön
Dubbelrum landsida
för 2 till 3 personer
  • yta cirka 19m²
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • balkong
  • minibar (fylld)
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er), kostnadsfritt)
  • telefon
  • luftkonditionering (styrs centralt: hela dagen)
  • badrum med: dusch, toalett, hårfön
Enkelrum ekonomi landsikt
för 1 person
  • yta cirka 19m²
  • ingen balkong eller terrass
  • minibar (fylld: vatten, läsk, öl, alkoholhaltiga drycker)
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (styrs centralt: hela dagen)
  • badrum med: dusch, toalett, hårfön
Enkelrum havsutsikt
för 1 person
  • balkong
  • minibar (fylld: vatten, läsk, öl, alkoholhaltiga drycker)
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er), kostnadsfritt)
  • telefon
  • luftkonditionering (styrs centralt: hela dagen)
  • badrum med: dusch, toalett, hårfön
Enkelrum landsida
för 1 person
  • balkong
  • minibar (fylld: vatten, läsk, öl, alkoholhaltiga drycker)
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er), kostnadsfritt)
  • telefon
  • luftkonditionering (styrs centralt: hela dagen)
  • badrum med: dusch, toalett, hårfön
Juniorsvit havsutsikt
för 2 till 3 personer
  • yta cirka 35m²
  • antal bäddar: 3
  • balkong
  • minibar (fylld: vatten, läsk, öl, alkoholhaltiga drycker)
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (styrs centralt: hela dagen)
  • vardagsrum: 1 sovplats (fällsäng för 1 person)
  • sovrum: 1 sovrum
  • första sovrumet: 2 sovplatser (1 dubbelsäng)
  • badrum: 1 badrum
  • badrum 1: dusch, toalett, hårfön

Måltider

Ultra all-inclusive

• Alla måltider serveras som buffé

• Frukost från 07:00 till 10:00

• Lunch från 12:30 till 14:30

• Snacks från 12:30 till 16:30

• Kaffe, te och kakor från 10:00 till 18:00

• Glass från 10:00 till 18:00

• Middag från 19:30 till 21:30

• Nattmat från 00:00 till 01:00

• Lokala alkoholhaltiga och alkoholfria drycker

• Vissa importerade drycker

• En middag i à la carte-restaurangen (bokning krävs)

• Minibar fylld med öl, mineralvatten och läsk (fylls på dagligen)

På hotellet

Bra att veta
  • reception (öppen dygnet runt)
  • hiss (2)
  • värdeskåp (på rummet)
  • lobby
  • restauranger: restaurang, á la carte-restaurang (1), internationell restaurang (bokning krävs), snackbar
  • barer: bar 4, lobbybar, poolbar, strandbar, kaffehörna
  • gemensamt tv-område
  • rum anpassade för funktionsvarierade (på begäran)
  • faciliteter anpassade för funktionsvarierade (rullstolsanpassat, anpassat badrum)
  • läkarservice
  • wi-fi internet i allmänna utrymmen (kostnadsfritt), på rummet (kostnadsfritt), i receptionen (kostnadsfritt)
  • sängkläder ingår bytas 1 gång per dag
  • handdukar ingår bytas 1 gång per dag
  • filtar
  • liten livsmedelsaffär (på boendet)
  • hårfrisör (på boendet)
  • skönhetssalong (på boendet)
  • tvättfaciliteter (tvättstuga: på boendet)
  • städning i rum 1 gångper dag
  • husdjur inte tillåtna
  • luftkonditionering: (inkluderat i priset)
  • värdeskåp på rummet: (gratis)
Restauranger och barer
  • restauranger: restaurang, á la carte-restaurang (1), internationell restaurang (bokning krävs), snackbar
  • barer: bar 4, lobbybar, poolbar, strandbar, kaffehörna
För barn
  • biljard (kostnadsfritt)
  • dart (kostnadsfritt)
  • bordtennis (kostnadsfritt)
Pooler
  • handduksservice (kostnadsfritt)
  • utomhuspool(sötvatten, solstolar (kostnadsfritt) , parasoll (kostnadsfritt) )
Avkoppling och wellness
  • hamam (fri tillgång): hamam-behandlingar (mot betalning)
  • bastu (kostnadsfritt)
  • turkiskt ångbad (kostnadsfritt)
  • gym (kostnadsfritt)
  • massage (mot betalning)
Sport och underhållning
  • biljard (kostnadsfritt)
  • dart (kostnadsfritt)
  • bordtennis (kostnadsfritt)
8.6
Utmärkt
Utifrån 15 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

8,6
Utmärkt Utifrån 15 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Med partner
Utmärkt
Mycket bra
Medel
Dåligt
Mycket dåligt
8,7
Städning
8,2
Prisvärt
8,2
Faciliteter
8,6
Boendet i allmänhet
7,7
Rum / lägenhet
9,6
Läge
9,3
Service / gästfrihet

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Bodrum halvon

Upptäck Egeiska kusten - Bodrum halvön

Praktisk information

I området
Vid stranden (sandstrand, solstolar (kostnadsfritt) , parasoll (kostnadsfritt) )
Avstånd till centrum: ca 900 m, bodrum & gumbet är ca 1 km
Avstånd till bargata ca 1,5 km
Närmaste butiker ca 900 m
Närmaste restaurang ca 900 m
Dolmus till Bodrum & Gumbet ( resmål till close to the center of gumbet)
Observera
Detta hotell har en åldersgräns på 17 år.
Flygresan
Flygresan

Du kommer att flyga till Bodrum. Denna flygning tar cirka 3 timmar och 45 minuter. Vid ankomst till flygplatsen möts du av Sunwebs reseledare eller lokal representant.

Transfer

Det är möjligt att boka transfer i bokningsprocessen. Transfertiderna är enligt följande:

Guvercinlik - cirka 45 minuter

Torba - cirka 60 minuter

Bodrum - cirka 60 till 100 minuter

Gümbet - cirka 70 till 120 minuter

Gündogan, Türkbükü, Ortakent och Yalikavak - cirka 100 till 120 minuter

Ortakent - cirka 90 till 120 minuter

Bitez - cirka 90 till 120 minuter

Didim - ca 100 minuter från BJV flygplats och ca 140 minuter från ADB flygplats

Turgutreis - cirka 105 till 120 minuter

Güllük - cirka 30 minuter

Yaliciftlik - cirka 60 till 90 minuter

Information om Turkiet

Huvudstad:

Huvudstaden är Ankara.

Tidsskillnad:

Turkiet är en timme före sverige. Det vill säga, när klockan är 12 i Sverige, är den 13 i Turkiet.

Språk:

Det officiella språket är turkiska. Inom turistnäringen och storstäder talas mest engelska eller tyska.

Valuta:

Turkiska Lira (TL). På de flesta ställen kan du också betala med euro, men inte alltid till bästa kurs. Du kan växla svenska kronor och euro i alla banker, på de flesta växlingskontor och postkontor, PTT. Observera att du utöver uttagsavgifter som betalas till din svenska bank också betalar en uttagsavgifter på cirka 5% till den turkiska banken.

Dricks:

I Turkiet är det vanligt att man dricksar personalen för servicen. Lönerna i tjänstesektorn är låga och personalen förlitar sig ofta på dricks. I priser ingår inte dricks, eftersom det är något du själv väljer, och dricks-systemet är en del av kulturen. Vi uppmuntrar dig att följa och respektera denna sed och ge dricks till anställda i tjänstesektorn, som servitörer, städare, taxichaufförer, lokala guider, etc. På hotell, restauranger, kaféer etc. förväntas det att du ger ca 10% av totalkostnaden i dricks. Observera att på vissa platser ingår "serviceavgift" i notan, då förväntas du inte ge ytterligare dricks.

El:

Man använder 220 Volt i Turkiet, som i Sverige.

Vatten:

Vi rekommenderar att du bara dricker vatten på flaska, och aldrig från kranen. Samt att du är försiktig med isbitar, såvida dessa är gjorda av källvatten.

Mat och dryck:

Priserna är något lägre än i Sverige. En måltid kostar omkring 100 till 125 kr. Vin kostar lika mycket som i Sverige - vare sig det rör sig om importerade eller lokalt producerat vin. Importerad alkohol kan vara dyrare än det är i Sverige.

Mobiltelefon:

En svensk mobil fungerar även i Turkiet. Kontrollera eventuellt med din mobilleverantör om du är registrerad för internationell telefoni. Var försiktig med att använda dataroaming, eftersom det är mycket höga kostnader att använda detta i Turkiet. Det lönar sig ofta för att köpa ett telefonkort i Turkiet, om du vill ringa hem under semestern.

Transport:

Det är enkelt och billigt att ta sig runt på lokala minibussarna, "dolmus". Det står i vindrutan vart bussen ska och det är bara säga till chauffören när du vill hoppa av. Du betalar när du går på bussen. Bussen stannar ofta längs vägen. De bussar som går mellan städerna är av hög kvalitet och till mycket rimliga priser. Dessutom är det fortfarande billigt att ta en taxi i Turkiet, men försök att komma överens om ett fast pris innan resan startar. Vi rekommenderar också att du hyr en bil så att du kan ta dig runt på egen hand. Vi rekommenderar inte att du hyr motorcykel eller skoter.

Pass och visum:

Svenska medborgare behöver inte visum för resor som varar mindera än 3 månader i Turkiet. Ditt pass måste vara giltigt i minst 150 dagar vid inresa till Turkiet. Reser du eller någon av dina medresenärer på ett utländskt pass eller har flera medborgarskap, ber vi dig kontakta den turkiska ambassaden i Stockholm på tel. 08-230 840 41 för eventuella visumregler.

Reseförsäkring:

Den offentliga sjukförsäkringen gäller inte i Turkiet. Därför är det oerhört viktigt att teckna en reseförsäkring när de reser på semester till Turkiet. Med reseförsäkring får du aktiv och professionell hjälp på plats om en olycka inträffar. Du kan teckna en reseförsäkring genom Sunweb vid Europeiska ERV.

Tips:

Vi rekommenderar att du läser UD: s till Turkiet på https://www.regeringen.se/uds-reseinformation/

vaccination:

Du behöver inte vaccinera dig när du reser till Turkiet. Vi rekommenderar dig att kontakta en läkare.

Ramadan:

Ramadan spelar en viktig roll i turkisk kultur. Även om inte allt är stängt på turistorterna, är detta något man bör ha i åtanke om man besöker Turkiet under ramadan.

Se mer om Turkiet

Antal rum och fördelning

Välj antal rum och fördela personer i rummen. Om du reser med barn eller bebis, vänligen ange födelsedatum för att kunna se tillgänglighet och priser.
Välj avreseort
Välj rumstyp

Fel

Ett problem har uppstått

Vi ber om ursäkt...

Det verkar som att det uppstod ett tekniskt problem. Vi ber om ditt tålamod medan vi löser problemet. Under tiden kan du lägga till boendet i dina favoriter och återkomma lite senare!

Val av olika flygplatser

Du har valt ett flyg som avgår från {DEPARTURE_AIRPORT} och återvänder till {ARRIVAL_AIRPORT}.