7,5
Mycket bra

  • All Inclusive
  • Gångavstånd till stranden
  • Spa

All Inclusive-hotellet Ilusion Calma & Spa ligger i hjärtat av den charmiga turistorten Ca'n Pastilla och bara några minuters promenad från stadens vackra sandstrand, där du kan njuta av dagen med härliga dopp, avkoppling i solen och utsikt över havet.

Hotel Ilusion Calma & Spa är enkelt inrett, men här finns allt du behöver. Vill du kan du även koppla av vid hotellets lilla poolområde, där det förutom pool hittas en delvis separat barnpool. I hotellets spa kan du slå dig ner i bastun eller koppla av i jacuzzin. För dig som söker lite extra avkoppling under semestern har du också möjlighet att boka en massage (kostar extra). Vill du hålla igång under semestern har hotellet ett litet gym, och vill du ut och uppleva området kring Ca'n Pastilla har du möjlighet att hyra en cykel på hotellet.

På Hotel Ilusion Calma är vistelsen med All Inclusive, där drycker, måltider och mellanmål ingår i priset. Vi rekommenderar Hotel Ilusion Calma & Spa för både vuxna och familjer med barn som vill bo med All Inclusive och både strand och centrum nära till hands.

Information om rumstyper saknas.

Måltider

All inclusive

* Alla måltider serveras som buffé

* Frukost från 08:00 till 10:30

* Lunch från 13:00 till 15:00

* Snacks från 11:00 till 17:00

* Middag från 19:00 till 21:30

* Lokala alkoholhaltiga och alkoholfria drycker från 10:00 till 00:00

7.5
Mycket bra
Utifrån 17 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

7,5
Mycket bra Utifrån 17 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Med partner
Utmärkt
Mycket bra
Medel
Dåligt
Mycket dåligt
7
Barnvänlighet
7,3
Städning
7,8
Prisvärt
7,1
Faciliteter
7,2
Boendet i allmänhet
7,1
Rum / lägenhet
7,5
Läge
8,2
Service / gästfrihet

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Mallorca

Upptäck Mallorca

Praktisk information

Flygresan
Flygresan

Du kommer att flyga till Palma de Mallorca. Denna flygning tar ca 3 timmar och 40 minuter. Vid ankomst till flygplatsen möts du av Sunwebs reseledare eller lokala representant.

Transfer

Det är möjligt att boka transfer i bokningsstegen.

Transfertiderna är som följer:

Alcudia - ca 60-150 minuter

Ca'n Pastilla - ca 10-20 minuter

Ca'n Picafort - ca 60-150 minuter

Cala Bona - ca 65-120 minuter

Cala D'Or - ca 100 minuter

Cala Mandía - ca 60-110 minuter

Cala Mesquida - ca 75-120 minuter

Cala Millor - ca 60-120 minuter

Cala Ratjada - ca 75-120 minuter

Cala Viñas - ca 30-50 minuter

Calas de Mallorca - ca 60-110 minuter

Canyamel - ca 70-120 minuter

Colonia St Jordi - ca 45-60 minuter

Costa d'en Blanes - ca 20-30 minuter

El Arenal - ca 20-55 minuter

Illetas - ca 25 minuter

Magaluf - ca 30-45 minuter

Palma Nova - ca 25-45 minuter

Playa de Muro - ca 60-95 minuter

Playa de Palma - ca 15-40 minuter

Pollença - ca 60 minuter

Portals Nous - ca 20-30 minuter

Porto Colom - ca 60-110 minuter

Porto Cristo - ca 60-110 minuter

Porto Petro - ca 60-90 minuter

Puig d'en Ros - ca 20-60 minuter

Sa Coma - ca 60-120 minuter

Santa Ponsa - ca 35-60 minuter

Bussen kan behöva passera flera platser. Då varierar dessa tider mycket. Transfertiderna kan då öka. Transfertiderna kan också öka avsevärt på grund av trafikförseningar. Transferbussen passerar inte alltid platserna i en bestämd ordning.

För små grupper (färre än 10 personer) är det möjligt att du kommer att föras till ditt boende med skyttelbuss. Vi försöker sträva efter en maximal väntetid på 90 minuter.

Privat transfer

Det är möjligt att boka en privat transfer mot en extra kostnad. Du kan ange detta under bokningsprocessen i steg 2. På flygplatsen kan du anmäla dig till vår reseledare med din voucher och de kommer att hänvisa dig till din taxi. För transfer tillbaka till flygplatsen kommer vår reseguide att informera dig i god tid om upphämtningstiden på ditt boende.

Information om Spanien

Huvudstad:

Spaniens huvudstad är Madrid.

 

Språk:

Det officiella språket är spanska. Men du kan ofta klara dig med engelska eller tyska.

 

Tid:

Spanien har ingen tidsskillnad med Sverige. Förutom på Kanarieöarna, där det är 1 timme tidigare än i Sverige. Detta gäller både sommar- och vintertid.

 

Valuta:

Spaniens officiella valuta är euro. Att ta ut kontanter i Spanien och på Kanarieöarna är inga problem. Det finns uttagsautomater nästan överallt där du kan ta ut kontanter. Det går också bra att betala med kreditkort på många ställen.

 

Spänning:

Spänningen är 230 volt.

 

Resehandlingar:

Du måste ha ett giltigt pass eller identitetskort.

Om du inte har svenskt medborgarskap är det viktigt att kontrollera om andra regler gäller. Kontrollera med ambassaden för det land du vill resa till och de länder du reser igenom.

 

Observera!

För Spanien gäller följande:

I varje bokning måste minst en person vara 18 år eller äldre.

Att resa med korrekta handlingar är ditt eget ansvar. Sunweb kan inte hållas ansvariga för detta.

 

Vaccination:

För aktuell information om vaccinationer och annan hälso- och reseinformation, besök din lokala vårdcentral.

 

Nödnummer:

Det spanska nödnumret för polis, ambulans och brandkår är 112.

 

Mat och dryck:

Spanien är känt för tapas (små snacks) och paella (ris med skaldjur). Spanien är också känt för sangria: ett fruktigt vin som serveras i en karaff med färsk frukt.

Vattnet i Spanien är inte som det du är van vid i Sverige. Det rekommenderas inte att dricka kranvatten. Det är bäst att köpa vatten på flaska i snabbköpet eller på hotellet/lägenheten.

 

Dricks:

I Spanien är det vanligt att ge mellan 5 och 10 % i dricks.

 

Öppettider:

Butiker i Spanien är öppna måndag till lördag från 09:00-14:00 och från 16:30-20:00. I turiststäder (vid kusten) är butikerna ofta öppna längre.

 

Allmänna helgdagar:

Följande allmänna helgdagar firas i Spanien:

* 1 maj - Arbetarnas dag

* 15 augusti - Kristi himmelsfärds dag

* 12 Oktober - Spaniens nationaldag

* 1 November - Alla helgons dag

 

Viktigt att veta

Det är obligatoriskt att betala turistskatt i Katalonien och på Balearerna. Kostnaden är per person och natt, för personer som är 17 år eller äldre. Du betalar kostnaden på plats vid incheckningen och beror på antalet stjärnor under din vistelse.

Se mer om Spanien