8,5
Utmärkt

  • Ligger vid stranden
  • Professionella kvällsshower

Hotel Las Arenas affiliated by Melia har ett utmärkt läge vid havet och bara på andra sidan vägen ligger slottet Benalmádena. De många barer, restauranger och butiker som finns i närheten av hotellet gör miljön väldigt mysig. Hotellet totalrenoverades år 2004. De flesta rummen har utsikt över poolen eller havet. Rummen är rymliga och inredda i varma färger. I restaurangen kan du välja mellan medelhavsmat och internationella rätter. I hotellets loungebar finns ett stort utbud av alkoholhaltiga drycker och baren har även happy hour. Personalen på hotellet gör sitt yttersta för att underhålla alla, både dag och kväll. Man kan enkelt ta sig till närliggande orter med den lokala bussen.

Rumstyp

Dubbelrum A delvis havsutsikt (DBL Lateral Sea View)
för 2 till 3 personer max. 2 vuxna och 1 barn t.o.m. 11 år
  • yta cirka 27m²
  • 2 enkelsängar
  • balkong med utemöbler
  • minibar (kostar extra)
  • tv (plattskärm, satellittv)
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd)
  • badrum med: bad, handfat, toalett, hårfön
  • wake-up call
Dubbelrum A för eget bruk (DSU Lateral Sea View)
för 1 person
  • yta cirka 27m²
  • 2 enkelsängar
  • balkong med utemöbler
  • minibar (kostar extra)
  • tv (plattskärm, satellittv)
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd)
  • badrum med: bad, handfat, toalett, hårfön
  • wake-up call
Dubbelrum B delvis havsutsikt (DBL Lateral Sea View EXTRA RATE)
för 2 till 3 personer max. 2 vuxna och 1 barn t.o.m. 11 år
  • yta cirka 27m²
  • 2 enkelsängar
  • balkong med utemöbler
  • minibar (kostar extra)
  • tv (plattskärm, satellittv)
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd)
  • badrum med: bad, handfat, toalett, hårfön
  • wake-up call
Dubbelrum B för eget bruk (DSU Lateral Sea View EXTRA RATE)
för 1 person
  • yta cirka 27m²
  • 2 enkelsängar
  • balkong med utemöbler
  • minibar (kostar extra)
  • tv (plattskärm, satellittv)
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd)
  • badrum med: bad, handfat, toalett, hårfön
  • wake-up call

Rumsinformation

Rummen med tillägget EXTRA RATE har samma innehåll. Priset på rummen utan detta tillägg är mer fördelaktigt, men har begränsat antal.

Måltider

Frukost
Halvpension

På hotellet

Bra att veta
  • Officiell klassificering: 4 stjärnor
  • antal rum: 160
  • våningar:
  • byggnader: 1
  • klassificering: komfort
  • modernt utrustat
  • reception (öppen dygnet runt)
  • hiss (2)
  • värdeskåp (på rummet)
  • lobby
  • restauranger: bufférestaurang, snackbar
  • barer: lobbybar, takbar, pool/snackbar
  • faciliteter anpassade för funktionsvarierade
  • parkeringsgarage (vid tillgänglighet)
  • wi-fi internet i allmänna utrymmen (kostnadsfritt), på rummet (kostnadsfritt)
  • sängkläder ingår bytas 2 gånger i veckan
  • handdukar ingår bytas 1 gång per dag
  • bagageförvaring
  • städning i rum 1 gångper dag
  • värdeskåp på rummet: (gratis)
  • wi-fi i allmänna utrymmen: (gratis)
  • wi-fi på rummet: (gratis)
  • spjälsäng: för alla gäster ålder till 1 (ingår) år (gratis) (skall anges vid bokning)
Restauranger och barer
  • restauranger: bufférestaurang, snackbar
  • barer: lobbybar, takbar, pool/snackbar
För barn
  • underhållning, underhållning för vuxna på kvällen
Valbara tillägg
  • parkeringsgarage tillgängligt: (betalas lokalt)
Pooler
  • handduksservice
  • utomhuspool(utemöbler: solstolar)
Avkoppling och wellness
  • jacuzzi utomhus
Sport och underhållning
  • underhållning, underhållning för vuxna på kvällen
8.5
Utmärkt
Utifrån 24 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

8,5
Utmärkt Utifrån 24 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Med partner
Utmärkt
Mycket bra
Medel
Dåligt
Mycket dåligt
10
Barnvänlighet
8,8
Städning
8
Prisvärt
8,1
Faciliteter
8,2
Boendet i allmänhet
8,3
Rum / lägenhet
8,5
Läge
9,2
Service / gästfrihet

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Costa del Sol

Upptäck Costa del Sol

Praktisk information

I området
Separerad från stranden av boulevarden
Avstånd till stranden ca 50 m (sandstrand)
Avstånd till centrum: ca 1000 m
På huvudgatan
Avstånd till flygplats ca 8 km
Avstånd till tågstation ca 1500 m
Avstånd till busshållplats ca 100 m
Avstånd till uttagsautomat ca 100 m
Närmaste butiker ca 100 m
Närmaste kiosk ca 200 m
Närmaste restaurang ca 50 m
Närmaste apotek ca 220 m
Närmaste läkare ca 1,1 km
Närmaste sjukhus ca 3,5 km
Flygresan
Flygresan

Du kommer att flyga till Malaga. Denna flygning tar cirka 4 timmar. Vid ankomst till flygplatsen möts du av Sunwebs reseledare eller lokala representant.

Transfer

Det är möjligt att boka transfer i bokningsstegen. Transfertiderna är ungefär enligt följande:

Benalmádena - ca 45 minuter

Estepona - ca 120 och 180 minuter

Fuengirola - ca 35 och 70 minuter

Frigiliana - ca 60 och 90 minuter

Marbella - ca 60 och 120 minuter

Mijas - ca 35 och 80 minuter

Mijas Costa - ca 40 och 80 minuter (Vik Gran Costa del Sol - cirka 120 minuter)

Motril - ca 90 minuter

Almuñecar

Frigiliana och Nerja - ca 60 och 90 minuter

Torremolinos - ca 15 och 45 minuter

TRANSFER - VÄNLIGEN NOTERA!

Bussen kan behöva passera alla platser, i vilket fall dessa tider varierar mycket och kan adderas upp. Transfertiderna kan också öka avsevärt på grund av trafikförseningar eller förseningar i skytteltrafiken. Och transferbussen kör inte alltid ner till platserna i en fast ordning.

Det är möjligt att en skytteltrafik kommer att användas för Sunweb för små ankomster. I det här fallet försöker vi sträva efter en maximal väntetid på 90 minuter på flygplatsen efter första kontakten med reseguiden, innan skyttelbussen tar dig till ditt boende.

Det är inte alltid som du kan släppas av framför boendet. Om du körs till boendet med en skytteltrafik kan upphämtnings- och avlämningsplatsen skilja sig åt.

Privat transfer

Det är möjligt att boka en privat transfer mot en extra avgift. Du kan ange detta under bokningsprocessen i steg 2. På flygplatsen kan du anmäla dig till vår reseledare med din voucher och de kommer att hänvisa dig till ditt transportmedel (detta kan vara en minibuss, stor buss eller taxi). För transfer tillbaka till flygplatsen kommer vår reseledare att informera dig i god tid om upphämtningstiden vid ditt boende.

Information om Spanien

Huvudstad:

Spaniens huvudstad är Madrid.

 

Språk:

Det officiella språket är spanska. Men du kan ofta klara dig med engelska eller tyska.

 

Tid:

Spanien har ingen tidsskillnad med Sverige. Förutom på Kanarieöarna, där det är 1 timme tidigare än i Sverige. Detta gäller både sommar- och vintertid.

 

Valuta:

Spaniens officiella valuta är euro. Att ta ut kontanter i Spanien och på Kanarieöarna är inga problem. Det finns uttagsautomater nästan överallt där du kan ta ut kontanter. Det går också bra att betala med kreditkort på många ställen.

 

Spänning:

Spänningen är 230 volt.

 

Resehandlingar:

Du måste ha ett giltigt pass eller identitetskort.

Om du inte har svenskt medborgarskap är det viktigt att kontrollera om andra regler gäller. Kontrollera med ambassaden för det land du vill resa till och de länder du reser igenom.

 

Observera!

För Spanien gäller följande:

I varje bokning måste minst en person vara 18 år eller äldre.

Att resa med korrekta handlingar är ditt eget ansvar. Sunweb kan inte hållas ansvariga för detta.

 

Vaccination:

För aktuell information om vaccinationer och annan hälso- och reseinformation, besök din lokala vårdcentral.

 

Nödnummer:

Det spanska nödnumret för polis, ambulans och brandkår är 112.

 

Mat och dryck:

Spanien är känt för tapas (små snacks) och paella (ris med skaldjur). Spanien är också känt för sangria: ett fruktigt vin som serveras i en karaff med färsk frukt.

Vattnet i Spanien är inte som det du är van vid i Sverige. Det rekommenderas inte att dricka kranvatten. Det är bäst att köpa vatten på flaska i snabbköpet eller på hotellet/lägenheten.

 

Dricks:

I Spanien är det vanligt att ge mellan 5 och 10 % i dricks.

 

Öppettider:

Butiker i Spanien är öppna måndag till lördag från 09:00-14:00 och från 16:30-20:00. I turiststäder (vid kusten) är butikerna ofta öppna längre.

 

Allmänna helgdagar:

Följande allmänna helgdagar firas i Spanien:

* 1 maj - Arbetarnas dag

* 15 augusti - Kristi himmelsfärds dag

* 12 Oktober - Spaniens nationaldag

* 1 November - Alla helgons dag

 

Viktigt att veta

Det är obligatoriskt att betala turistskatt i Katalonien och på Balearerna. Kostnaden är per person och natt, för personer som är 17 år eller äldre. Du betalar kostnaden på plats vid incheckningen och beror på antalet stjärnor under din vistelse.

Se mer om Spanien

Antal rum och fördelning

Välj antal rum och fördela personer i rummen. Om du reser med barn eller bebis, vänligen ange födelsedatum för att kunna se tillgänglighet och priser.
Välj avreseort
Välj rumstyp

Fel

Ett problem har uppstått

Vi ber om ursäkt...

Det verkar som att det uppstod ett tekniskt problem. Vi ber om ditt tålamod medan vi löser problemet. Under tiden kan du lägga till boendet i dina favoriter och återkomma lite senare!

Val av olika flygplatser

Du har valt ett flyg som avgår från {DEPARTURE_AIRPORT} och återvänder till {ARRIVAL_AIRPORT}.