1. Kontaktuppgifter och svar på dina frågor | Sunweb
  2. Synpunkter & reklamation
  3. Jag har synpunkter eller ett reklamationsärende, vart vänder jag mig?

Alla rubriker

Jag har synpunkter eller ett reklamationsärende, vart vänder jag mig?

Före semestern 

Om du har synpunkter gällande Sunweb, bokningsprocessen eller hemsidan kan du skicka in dem via vårt kontaktformulär eller till info@sunweb.se. 


Efter mottagande av ett klagomål före avresa skickar vi en bekräftelse på mottagande med en behandlingstid på 1 dag. Beroende på typ av kommentar kan det hända att vi behöver mer tid för att ge ett lämpligt svar. I så fall får du alltid en substantiell respons från oss inom 2 veckor efter mottagandet av ditt klagomål. Vi tar självklart hänsyn till din avresedatum.


Under semestern 

Om det under semesterns gång uppstår ett problem med ditt boende, transfer eller liknande behöver du påtala det omgående för vår reseledare/representant. På det viset kan vi försöka lösa det uppkomna problemet på plats. Vid problem med boendet kan du alltid prata med hotellets reception för att se om de kan lösa problemet direkt. 


Om ditt klagomål inte har behandlats på ett tillfredsställande sätt, är det viktigt att du fyller i ett kundserviceformulär hos vår reseledare/representant.  


Efter semestern 

Om du vill reklamera din resa behöver det ske inom 2 månader efter hemkomst. Skicka in ditt ifyllda kundserviceformulär från destinationen tillsammans med en skriftlig motivering. Du kan även skicka med bilder till kundservice@sunweb.se  eller via vårt kontaktformulär.  


Synpunkter och klagomål som inte har rapporterats på plats kan inte åtgärdas. 


Vid gränsöverskridande tvister kan du också vända dig till EU:s plattform för tvistlösning online via den här länken


Detta besvarade min fråga / Detta besvarade inte min fråga

Tack för att du hjälper oss att bli bättre.


Om du inte hittade vad du sökte kan du alltid ställa din fråga till oss på info@sunweb.se, så svarar vi dig så fort vi kan!