6,4
Mycket bra

  • På stranden
  • Modern design
  • Barnvänligt

Olympia Hotel i Vodice är ett modernt hotell med hisnande utsikt över havet. Varje detalj i detta hotell har utformats med omsorg, från de rymliga rummen som är smakfullt inredda till de gemensamma utrymmena som utstrålar en känsla av lyx.

Avkoppling är nyckeln till detta hotell - dra dig tillbaka till loungebaren, beställ en uppfriskande cocktail och låt dig ryckas med av den mysiga loungemusiken. Restaurangen erbjuder internationella rätter och lokala specialiteter som kommer att glädja dina smaklökar. Kort sagt, Olympia Hotel utlovar en semester full av bortskämdhet och oförglömliga stunder.

Information om rumstyper saknas.

Måltider

Frukost
Halvpension
6.4
Mycket bra
Utifrån 4 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

6,4
Mycket bra Utifrån 4 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Ensam förälder
Utmärkt
Mycket bra
Medel
Dåligt
Mycket dåligt
6,3
Städning
5
Prisvärt
7
Faciliteter
6
Boendet i allmänhet
6,3
Rum / lägenhet
7,5
Läge
7
Service / gästfrihet

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Dalmatia

Upptäck Dalmatia

Praktisk information

Flygresan

Du flyger till Split. Flygresan tar ca 3 timmar. Vid ankomst till flygplatsen möts du av busschauffören från vår lokala samarbetspartner i Kroatien. Du blir sedan skjutsad till hotellet av busschauffören. Detta gäller inte för resor inklusive hyrbil.

Avresedagar

Från Rotterdam kan du åka med Transavia till Split på måndag, tisdag, torsdag och lördag. Från Bryssel kan du flyga med Brussels Airlines till Split på onsdagar och lördagar.

Transfer

Transfer ingår om du också har bokat ditt boende med Sunweb. Transfer ingår inte om resan inkluderar hyrbil. Transfertiderna är ungefär enligt följande:

Seget Donji - ca 15 minuter

Trogir - ca 25 minuter

Split - cirka 35 minuter

Vodice - cirka en timme och 15 minuter

Biograd - cirka en timme och 20 minuter

Makarska - cirka en och en halv timme

Bol - cirka 2 timmar

Färja

Om du bor på en av öarna ordnar vi färjeöverfarten åt dig. Från flygplatsen tar en ca 30 minuter lång transfer dig till hamnen och efter överfarten tar en annan transfer dig till din semesteradress. Överfarten från Split till Brač tar mindre än en timme. Till Hvar tar det ca 2 timmar att segla.

Tidtabell för flyg

Om flygbolaget informerar oss om att det är osannolikt att en flygning kommer att ändras, visar vi flygtiderna på webbplatsen när du gör en bokning. I många fall får du välja mellan olika flygtider eller mellan en flygning med tider och en flygning utan tider under bokningsprocessen. Om avgångstiderna inte visas är de ännu inte kända för oss. Både flygbolaget och Sunweb kommer att göra sitt yttersta för att inte ändra publicerade tider, men vi kan aldrig garantera detta till 100%. Alla publicerade flygtider kan därför alltid komma att ändras.

E-biljetter

Sunweb skickar biljetterna senast en vecka före avgång. Observera: på biljetterna måste förnamn och efternamn stavas som i passet eller ID-kortet. Om namnen skrivs felaktigt kan du nekas plats på flyget.

För mer exakt information om flygresor, t.ex. bagage och internetincheckning per flygbolag, se reseinformation-flygresor på denna webbplats.

Information om Kroatien

Huvudstad:

Kroatiens huvudstad heter Zagreb.

Språk:

Det officiella språket är kroatiska. På de flesta platser talas också tyska. I turistområdena talar många även engelska.

Tidsskillnad:

Det finns ingen tidsskillnaden mellan Sverige och Kroatien

Valuta:

Den officiella valutan är euro. I turiststäder (vid havet) finns det vanligtvis flera bankomater. Vill du betala med kreditkort? Dessa accepteras också på många ställen.

 

El:

Spänningen är 220 volt, som i Sverige. uttagen är också samma.

Pass:

Svenskar måste ha ett giltigt pass när du anländer till Kroatien.

Telefon:

I Kroatien kan du ringa med din svenska leverantören om internationella samtal ingår i ditt abonemang. En avgift tillkommer oftast för samtal till Sverige, samt samtal inom Kroatien. Vill du ansluta till Internet via telefon rekommenderar vi att du använder trådlöst nätverk, eftersom det är ofta är dyrt att använda dataroaming.

Nödsituation:

Numret för räddningstjänsten i Kroatien (polis, ambulans och brandkår) är 112

Dricks:

Det är vanligt att man i Kroatien ger ca 10-15% dricks om du är nöjd med servicen.

Öppettider:

Butiker i Kroatien är öppen måndag till fredag ​​från 08:00 till 20:00. På lördag och söndag öppnar butikerna 14:00. Stormarknader är öppen måndag till lördag från 06:00 till 19:30

Se mer om Kroatien