Solresor
Skidresor
Kryssningar
  • Startsida
Erbjudanden
6,4
Utmärkt

  • Gångavstånd till stranden
  • Flera pooler
  • Färsk frukost varje dag

Anna Maria Village är ett mysigt hotell i den lugna byn Annissaras, som ligger på Kretas nordkust. Detta populära hotell har ett vackert poolområde med flera pooler, inklusive en separat barnpool. Bekväma solstolar och parasoller omger poolområdet, där du kan koppla av och njuta av solen. Hotellet har också ett spa med bastu, turkiskt bad och massage.

Flera aktiviteter finns tillgängliga för familjer, inklusive en lekplats, en barnklubb och ett underhållningsteam. För sportentusiaster finns ett gym, en tennisbana och en fotbollsplan. Det finns också gott om möjligheter till vattensporter i närheten av hotellet, till exempel vindsurfing, kitesurfing och dykning.

Anna Maria Village ligger bara 50 meter från stranden. Annissaras centrum ligger inom gångavstånd och där finns flera restauranger, barer och butiker.

Rumstyp

Dubbelrum superior superior
för 2 personer
  • yta cirka 20m²
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • balkong med utemöbler: stolar, bord
  • kokvrå
  • kyl (liten)
  • kokplatta (2 gasbrännare)
  • vattenkokare
  • tv (plattskärm, satellittv)
  • luftkonditionering
  • badrum: 1 badrum
  • badrum 1: dusch, handfat, toalett, hårfön
Studiolägenhet ekonomi ekonomi
för 2 personer
  • yta cirka 25m²
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • balkong med utemöbler: stolar, bord
  • kokvrå
  • kyl (liten)
  • kokplatta (2 gasbrännare)
  • vattenkokare
  • tv (plattskärm, satellittv)
  • luftkonditionering
  • badrum: 1 badrum
  • badrum 1: dusch, handfat, toalett, hårfön
Studiolägenhet standard klassiskt
för 2 personer
  • yta cirka 25m²
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • balkong med utemöbler: stolar, bord
  • kokvrå
  • kyl (liten)
  • kokplatta (2 gasbrännare)
  • vattenkokare
  • tv (plattskärm, satellittv)
  • luftkonditionering
  • badrum: 1 badrum
  • badrum 1: dusch, handfat, toalett, hårfön
Tvårumslägenhet
för 2 till 4 personer
  • yta cirka 35m²
  • antal bäddar: 2
  • balkong eller terrass med utemöbler: stolar, bord
  • kokvrå
  • kyl (liten)
  • kokplatta (2 gasbrännare)
  • vattenkokare
  • tv (plattskärm, satellittv)
  • vardagsrum: 2 sovplatser (2 enkla bäddsoffor)
  • badrum med: bad, handfat, toalett, hårfön

Måltider

Frukost
Halvpension

På hotellet

Bra att veta
  • Officiell klassificering: 3 stjärnor
  • antal rum: 55
  • våningar: 2
  • klassificering: enkel
  • autentiskt atmosfär
  • reception (öppen från 07:00 till 00:00)
  • ingen hiss
  • värdeskåp (på rummet)
  • frukostrum
  • parkeringsplats (vid tillgänglighet)
  • wi-fi internet i allmänna utrymmen (kostnadsfritt), på rummet (kostnadsfritt), i receptionen (kostnadsfritt)
  • sängkläder ingår bytas 2 gånger i veckan
  • handdukar ingår bytas 3 gånger i veckan
  • bagageförvaring
  • städning i lägenhetshotell
  • städning i rum 6 gånger per vecka
  • husdjur inte tillåtna
  • luftkonditionering: (inkluderat i priset)
Restauranger och barer
  • restauranger: restaurang, snackbar (män och kvinnor måste bära lämpliga / täckande kläder i restaurangen )
  • barer: pool/snackbar
Obligatoriska kostnader
  • climate resilience tax: cirka 3,00 euro per enhet per natt betalas kontant eller med kreditkort (betalas lokalt, obligatorisk)
Valbara tillägg
  • värdeskåp på rummet: cirka 10,00 euro per enhet per vistelse (betalas lokalt)
Pooler
  • utomhuspool(sötvatten)
6.4
Utmärkt
Utifrån 8 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

6,4
Utmärkt Utifrån 8 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Familj
Utmärkt
Mycket bra
Medel
Dåligt
Mycket dåligt
6,8
Barnvänlighet
7,6
Städning
6,3
Prisvärt
5,6
Faciliteter
5,6
Boendet i allmänhet
6,1
Rum / lägenhet
5,9
Läge
8,1
Service / gästfrihet

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Kreta

Upptäck Kreta

Praktisk information

I området
Avstånd till stranden ca 500 m (sandstrand, solstolar (mot betalning) , parasoll (mot betalning) )
I utkanten av centrum
Avstånd till centrum: chersonissos är ca 3 km
Avstånd till flygplats ca 23 km
Avstånd till hamnen ca 26 m
Avstånd till busshållplats ca 850 m
Avstånd till uttagsautomat ca 800 m
Närmaste butiker ca 500 m
Närmaste kiosk ca 300 m
Närmaste restaurang ca 450 m
Lugnt läge
Flygresan
Flygresan

Du flyger till Heraklion eller Chania. Denna flygning tar ca 3 timmar och 30 minuter. Vid ankomst till flygplatsen möts du av Sunwebs reseledare eller lokala representant.

Transfer

Det är möjligt att boka transfer i bokningsstegen. Transfertiderna är som följer:

Heraklion - ca 15 minuter

Ammoudara - ca 30 minuter

Agia Pelagia - ca 45 minuter

Fodele - ca 60 minuter

Kokkini Hani - ca 20 minuter

Gouves - ca 45 minuter

Gournes - ca 40 minuter

Analipsis - ca 50 minuter

Anissaras - ca 50 minuter

Hersonissos - ca 60 till 95 minuter

Koutouloufari - ca 60 till 95 minuter

Piskopiano - ca 50 till 80 minuter

Stalis - ca 60 till 90 minuter

Malia - ca 60 till 95 minuter

Sissi - ca 75 till 100 minuter

Agios Nikolaos - ca 130 till 165 minuter

Elounda - ca 130 till 165 minuter

Från Heraklion flygplats:

Bali 45-60 minuter, Panormos 60-90 minuter, Rethymnon 90-120 minuter, Georgioupoulis 120-180 minuter

Från Chania flygplats:

Chania stad - ca 30 minuter

Agioi Apostoli-Daratso-Kalamaki - ca 40 minuter

Agia Marina- ca 45 minuter

Kato Stalos – ca 45 minuter

Platanias - Gerani - ca 50 minuter

Georgioupolis - ca 60 minuter

Rethymno stad - ca 60 till 120 minuter

Rethymno kusten - ca 2 timmar

Kolymbari - ca 60 minuter

Observera att angivna tider för transfer är exklusive stopp för gäster som ska av/på hotell längst med vägen.

*Alla transfertider beror på antalet hotell som bussen stannar till vid. Detta varierar för varje transfer.

Privat transfer

Det är möjligt att boka en privat transfer mot en extra kostnad. Du kan ange detta under bokningsprocessen i steg 2. På flygplatsen kan du anmäla dig till vår reseledare med din voucher och de kommer att hänvisa dig till din taxi. För transfer tillbaka till flygplatsen kommer vår reseguide att informera dig i god tid om upphämtningstiden på ditt boende.

Information om Grekland

Huvudstad:
Huvudstad är Aten.

Tidsskillnad:
Grekland är 1 timme före Sverige.

Språk:
Det officiella språket är grekiska. Men du klarar dig på engelska (och delvis på tyska).

Valuta:
Den officiella valutan är euro.

Dricks:
Det är normalt att ge 10 % av totalbeloppet i dricks på barer och restauranger i Grekland.

Elektricitet:
220 Volt.

Vatten:
Det rekommenderas att inte dricka vattnet från kranen.

Mat:
Typiska grekiska maträtter är bland annat Souvlaki, Tzatziki och Mousaka.

Mobiltelefon:
En svensk mobil fungerar normalt sett även i Grekland. Kontrollera det för säkerhetsskull med din mobiloperatör och var försiktigt med internetavgifter.

Resedokument:
När du åker till Grekland måste du ha ett giltigt pass.

Hyra scooter:
Att hyra scooter i Grekland är ett bra sätt att komma runt på och det krävs att du har körkort. Att hyra scooter är på eget ansvar, och kom ihåg hjälm.

OBS:

Miljöavgift tas ut i Grekland. Avgiften är baserad på hotellets officiella klassificering och vistelsens längd. Observera att Airtours klassificering kan skilja sig från hotellets officiella. Avgiften betalas direkt till boendet vid ankomsten och betalning sker med kort eller kontant, vänligen observera att en del hotell endast accepterar kontant betalning. Nedan avgift gäller per inkvartering/natt:

 

Hotell / lägenheter klass 1 - 2: 1,5 €

Hotell / lägenheter klass 3: 3 €

Hotell / lägenheter klass 4: 7 €

Hotell / lägenheter klass 5: 10 €

Se mer om Grekland