8,4
Utmärkt

  • Välkomnande personal
  • Vacker takterrass
  • Gångavstånd till stadens centrum

När du planerar din resa till Kos är Hotel Koala ett självklart val av boende. Hotellet ligger tillräckligt nära centrum för att du ska kunna ta en skön promenad dit, och det finns gott om möjligheter att koppla av vid både pool och strand. Vill du njuta av den grekiska solen? Då är takterrassen den rätta platsen!

I Kos stad får du inte missa hamnen, som ligger på promenadavstånd. Men du kan också hyra en cykel nära hotellet för att utforska mer av ön. Upptäck till exempel Hippokrates träd, det medeltida slottet och den gamla marknaden. Du kan även ta en båttur för att se ön från havet. I restaurangen serveras grekiska sallader, smörgåsar och andra snacks.

Rumstyp

Dubbelrum för eget bruk standard
för 1 person
  • yta cirka 15m²
  • 2 enkelsängar
  • rum för icke-rökare
  • balkong med utemöbler
  • kyl (liten) (gratis)
  • tv (plattskärm, satellittv, regionala kanaler, tyskspråkiga kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen (mot betalning))
  • badrum med: dusch, handfat, toalett, hårfön
  • wake-up call
  • sen utcheckning (på begäran, mot betalning)
Dubbelrum komfort (Renovated room)
för 2 personer
  • yta cirka 15m²
  • 1 dubbelsäng 160 x 200 cm
  • rum för icke-rökare
  • balkong med utemöbler
  • kyl (liten) (gratis)
  • tv (plattskärm, satellittv, regionala kanaler, tyskspråkiga kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen (mot betalning))
  • badrum med: dusch, handfat, toalett, hårfön
  • wake-up call
  • sen utcheckning (på begäran, mot betalning)
Dubbelrum standard
för 2 till 3 personer
  • yta cirka 15m²
  • 2 enkelsängar
  • 1 enkel fällsäng
  • rum för icke-rökare
  • balkong med utemöbler
  • kyl (liten) (gratis)
  • tv (plattskärm, satellittv, regionala kanaler, tyskspråkiga kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen (mot betalning))
  • badrum med: dusch, handfat, toalett, hårfön
  • wake-up call
  • sen utcheckning (på begäran, mot betalning)

Måltider

Frukost

På hotellet

Bra att veta
  • Officiell klassificering: 2 stjärnor
  • antal rum: 47
  • våningar: 3
  • byggnader: 1
  • klassificering: enkel
  • reception (öppen dygnet runt)
  • hiss (1)
  • lobby
  • frukostrum
  • barer: pool/snackbar
  • gemensamt tv-område
  • bibliotek
  • boendet är ej anpassat för funktionsvarie
  • wi-fi internet i allmänna utrymmen (kostnadsfritt), på rummet (kostnadsfritt), i receptionen (kostnadsfritt)
  • climate resilience tax
  • sängkläder ingår bytas 1 gånger i veckan
  • handdukar ingår bytas 7 gånger i veckan
  • bagageförvaring
  • liten livsmedelsaffär (i närområdet)
  • bageri (i närområdet)
  • souvenirbutik (på boendet)
  • sportaffär (i centrum)
  • hårfrisör (i centrum)
  • skönhetssalong (i centrum)
  • växelkontor (på boendet)
  • städning i rum 7 gånger i veckan
  • husdjur inte tillåtna
  • spjälsäng: för alla gäster ålder till 1 (ingår) år (gratis) (skall anges vid bokning)
  • wi-fi i allmänna utrymmen: (gratis)
  • wi-fi på rummet: (gratis)
  • trådlöst internet i receptionen: (gratis)
  • handduksservice: (gratis)
Restauranger och barer
  • barer: pool/snackbar
Obligatoriska kostnader
  • climate resilience tax: cirka 1,50 euro per enhet per natt betalas kontant eller med kreditkort (betalas lokalt, obligatorisk)
Valbara tillägg
  • värdeskåp i receptionen: cirka 25,00 euro per styck per vecka/veckor (betalas lokalt)
  • luftkonditionering: cirka 7,00 euro per styck per natt (betalas lokalt)
  • deposition för handduksservice: cirka 5,00 euro per styck (betalas lokalt)
Pooler
  • handduksservice
  • barnpool(separerad, sötvatten)
  • utomhuspool (öppen från 09:00 - 20:00, 60 m2)(sötvatten, utemöbler (kostnadsfritt): solstolar)
8.4
Utmärkt
Utifrån 7 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

8,4
Utmärkt Utifrån 7 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Ensam
Utmärkt
Mycket bra
Medel
Dåligt
Mycket dåligt
8,6
Städning
8,1
Prisvärt
7,9
Faciliteter
8,4
Boendet i allmänhet
8
Rum / lägenhet
8,4
Läge
9,4
Service / gästfrihet

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Kos

Upptäck Kos

Praktisk information

I området
Avstånd till stranden ca 220 m (kiselstenstrand, solstolar, parasoll)
Avstånd till centrum: ca 650 m
Avstånd till bargata ca 1,2 km
Avstånd till flygplats ca 24 km
Avstånd till hamnen ca 1200 m
Avstånd till busshållplats ca 200 m
Avstånd till uttagsautomat ca 200 m
Närmaste butiker ca 200 m
Närmaste kiosk ca 100 m
Närmaste restaurang ca 100 m
Flygresan
Flygresan

Du kommer att flyga till Kos. Denna flygning tar cirka 3 timmar och 40 minuter. Vid ankomst till flygplatsen möts du av Sunwebs reseledare eller lokala representant.

Transfer

Det är möjligt att boka en transfer i bokningsstegen. Transfertiderna är enligt följande:

Kardamena - ca 20 minuter

Kefalos - ca 20 minuter

Mastichari - ca 20 minuter

Marmari - ca 30 minuter

Tigaki - ca 30 minuter (med en kombinerad buss cirka 60 minuter)

Kos stad,Lambi och Psalidi - ca 45 minuter (med en kombinerad buss ca 90 minuter)

Privat transfer

Det är möjligt att boka en privat transfer mot en extra kostnad. Du kan ange detta under bokningsprocessen i steg 2. På flygplatsen kan du anmäla dig till vår reseledare med din voucher och de kommer att hänvisa dig till din taxi. För transfer tillbaka till flygplatsen kommer vår reseledare att informera dig i god tid om upphämtningstiden på ditt boende.

Information om Grekland

Huvudstad:
Huvudstad är Aten.

Tidsskillnad:
Grekland är 1 timme före Sverige.

Språk:
Det officiella språket är grekiska. Men du klarar dig på engelska (och delvis på tyska).

Valuta:
Den officiella valutan är euro.

Dricks:
Det är normalt att ge 10 % av totalbeloppet i dricks på barer och restauranger i Grekland.

Elektricitet:
220 Volt.

Vatten:
Det rekommenderas att inte dricka vattnet från kranen.

Mat:
Typiska grekiska maträtter är bland annat Souvlaki, Tzatziki och Mousaka.

Mobiltelefon:
En svensk mobil fungerar normalt sett även i Grekland. Kontrollera det för säkerhetsskull med din mobiloperatör och var försiktigt med internetavgifter.

Resedokument:
När du åker till Grekland måste du ha ett giltigt pass.

Hyra scooter:
Att hyra scooter i Grekland är ett bra sätt att komma runt på och det krävs att du har körkort. Att hyra scooter är på eget ansvar, och kom ihåg hjälm.

OBS:

Miljöavgift tas ut i Grekland. Avgiften är baserad på hotellets officiella klassificering och vistelsens längd. Observera att Airtours klassificering kan skilja sig från hotellets officiella. Avgiften betalas direkt till boendet vid ankomsten och betalning sker med kort eller kontant, vänligen observera att en del hotell endast accepterar kontant betalning. Nedan avgift gäller per inkvartering/natt:

 

Hotell / lägenheter klass 1 - 2: 1,5 €

Hotell / lägenheter klass 3: 3 €

Hotell / lägenheter klass 4: 7 €

Hotell / lägenheter klass 5: 10 €

Se mer om Grekland

Antal rum och fördelning

Välj antal rum och fördela personer i rummen. Om du reser med barn eller bebis, vänligen ange födelsedatum för att kunna se tillgänglighet och priser.
Välj avreseort
Välj rumstyp

Fel

Ett problem har uppstått

Vi ber om ursäkt...

Det verkar som att det uppstod ett tekniskt problem. Vi ber om ditt tålamod medan vi löser problemet. Under tiden kan du lägga till boendet i dina favoriter och återkomma lite senare!

Val av olika flygplatser

Du har valt ett flyg som avgår från {DEPARTURE_AIRPORT} och återvänder till {ARRIVAL_AIRPORT}.