8,7
Utmärkt

  • Renoverade lägenheter
  • Precis vid havet och nära Lambi Beach
  • Mycket välkomnande värdfamilj

När du anländer till Apartments Faliron välkomnas du omedelbart av ägaren, som gör sitt yttersta för att du ska känna dig som hemma. Centrum av Kos stad ligger mindre än 100 meter bort, där du hittar många bra restauranger, barer och terrasser; speciellt runt den mysiga gamla hamnen i Kos stad där du verkligen fortfarande kan känna den riktiga grekiska atmosfären.

Här bor du i fint renoverade lägenheter med fräscha färger och mysig inredning. Utsikten över havet och den vackra Lambi-stranden är fantastisk. När kvällen faller på rekommenderar vi starkt att äta middag på Restaurant Barbouni, en härlig restaurang precis nedanför Apartments Faliron! Dessutom kan du beställa en drink i baren samtidigt som du får en pratstund och bra tips om ön.

Rumstyp

Studiolägenhet havsutsikt
för 1 till 2 personer
  • renoverade rum renoverades 2023
  • yta cirka 35m²
  • antal bäddar: 2
  • balkong
  • kokvrå
  • kyl (liten)
  • kokplatta (2 plattor)
  • kaffekokare
  • vattenkokare
  • radio
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • vardagsrum: 2 sovplatser (2 enkelsängar)
  • badrum med: dusch, handfat, toalett
Studiolägenhet standard
för 1 till 2 personer
  • renoverade rum renoverades 2023
  • yta cirka 35m²
  • antal bäddar: 2
  • balkong
  • kokvrå
  • kyl (liten)
  • kokplatta (2 plattor)
  • kaffekokare
  • vattenkokare
  • radio
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • vardagsrum: 2 sovplatser (2 enkelsängar)
  • badrum med: dusch, handfat, toalett
Tvårumslägenhet delvis havsutsikt
för 2 till 4 personer max. 3 vuxna och 1 barn t.o.m. 12 år
  • renoverade rum renoverades 2023
  • yta cirka 45m²
  • antal bäddar: 4
  • balkong
  • kokvrå
  • kyl (liten)
  • kokplatta (2 plattor)
  • kaffekokare
  • vattenkokare
  • radio
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen (mot betalning))
  • vardagsrum: 2 sovplatser (2 enkelsängar)
  • sovrum: 1 sovrum
  • första sovrumet: 2 sovplatser
  • badrum: 1 badrum
  • badrum 1: dusch, handfat, toalett
Tvårumslägenhet havsutsikt
för 2 till 4 personer max. 3 vuxna och 1 barn t.o.m. 12 år
  • renoverade rum renoverades 2023
  • yta cirka 45m²
  • antal bäddar: 4
  • balkong
  • kokvrå
  • kyl (liten)
  • kokplatta (2 plattor)
  • kaffekokare
  • vattenkokare
  • radio
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen (mot betalning))
  • vardagsrum: 2 sovplatser (2 enkelsängar)
  • sovrum: 1 sovrum
  • första sovrumet: 2 sovplatser
  • badrum: 1 badrum
  • badrum 1: dusch, handfat, toalett

Måltider

Inga måltider

På hotellet

Bra att veta
  • Officiell klassificering: 3 stjärnor
  • antal rum: 10
  • våningar: 3
  • byggnader: 1
  • klassificering: komfort
  • modernt utrustat
  • reception
  • hiss (1)
  • barer: bar
  • boendet är ej anpassat för funktionsvarie
  • wi-fi internet i allmänna utrymmen (kostnadsfritt), på rummet (kostnadsfritt), i receptionen (kostnadsfritt)
  • climate resilience tax
  • sängkläder ingår bytas 2 gånger per vecka
  • handdukar ingår bytas 3 gånger per vecka
  • liten livsmedelsaffär (i närområdet)
  • diverse affärer (i närområdet)
  • städning i rum 6 gånger per vecka
  • husdjur inte tillåtna
  • spjälsäng: för alla gäster ålder till 1 (ingår) år (gratis) (skall anges vid bokning)
  • wi-fi i allmänna utrymmen: (gratis)
  • wi-fi på rummet: (gratis)
Restauranger och barer
  • barer: bar
Obligatoriska kostnader
  • climate resilience tax: cirka 1,50 euro per enhet per natt betalas kontant (betalas lokalt, obligatorisk)
Valbara tillägg
  • värdeskåp i receptionen: cirka 6,00 euro per styck per vecka/veckor (betalas lokalt)
  • luftkonditionering: cirka 7,00 euro per enhet per dag (betalas lokalt)
8.7
Utmärkt
Utifrån 111 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

8,7
Utmärkt Utifrån 111 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Med partner
Utmärkt
Mycket bra
Medel
Dåligt
Mycket dåligt
8,5
Barnvänlighet
8,8
Städning
8,4
Prisvärt
8,1
Faciliteter
8,7
Boendet i allmänhet
8,6
Rum / lägenhet
9,4
Läge
9,2
Service / gästfrihet

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Kos

Upptäck Kos

Praktisk information

I området
Avstånd till stranden lambi beach är ca 50 m (sandstrand, solstolar (mot betalning) , parasoll (mot betalning) )
Avstånd till centrum: ca 400 m
Avstånd till bargata ca 780 m
Avstånd till flygplats ca 24 km
Avstånd till hamnen ca 200 m
Avstånd till busshållplats ca 400 m
Avstånd till uttagsautomat ca 400 m
Närmaste butiker ca 20 m
Närmaste kiosk ca 100 m
Närmaste restaurang ca 10 m
På en trafikerad väg
Flygresan
Flygresan

Du kommer att flyga till Kos. Denna flygning tar cirka 3 timmar och 40 minuter. Vid ankomst till flygplatsen möts du av Sunwebs reseledare eller lokala representant.

Transfer

Det är möjligt att boka en transfer i bokningsstegen. Transfertiderna är enligt följande:

Kardamena - ca 20 minuter

Kefalos - ca 20 minuter

Mastichari - ca 20 minuter

Marmari - ca 30 minuter

Tigaki - ca 30 minuter (med en kombinerad buss cirka 60 minuter)

Kos stad,Lambi och Psalidi - ca 45 minuter (med en kombinerad buss ca 90 minuter)

Privat transfer

Det är möjligt att boka en privat transfer mot en extra kostnad. Du kan ange detta under bokningsprocessen i steg 2. På flygplatsen kan du anmäla dig till vår reseledare med din voucher och de kommer att hänvisa dig till din taxi. För transfer tillbaka till flygplatsen kommer vår reseledare att informera dig i god tid om upphämtningstiden på ditt boende.

Information om Grekland

Huvudstad:
Huvudstad är Aten.

Tidsskillnad:
Grekland är 1 timme före Sverige.

Språk:
Det officiella språket är grekiska. Men du klarar dig på engelska (och delvis på tyska).

Valuta:
Den officiella valutan är euro.

Dricks:
Det är normalt att ge 10 % av totalbeloppet i dricks på barer och restauranger i Grekland.

Elektricitet:
220 Volt.

Vatten:
Det rekommenderas att inte dricka vattnet från kranen.

Mat:
Typiska grekiska maträtter är bland annat Souvlaki, Tzatziki och Mousaka.

Mobiltelefon:
En svensk mobil fungerar normalt sett även i Grekland. Kontrollera det för säkerhetsskull med din mobiloperatör och var försiktigt med internetavgifter.

Resedokument:
När du åker till Grekland måste du ha ett giltigt pass.

Hyra scooter:
Att hyra scooter i Grekland är ett bra sätt att komma runt på och det krävs att du har körkort. Att hyra scooter är på eget ansvar, och kom ihåg hjälm.

OBS:

Miljöavgift tas ut i Grekland. Avgiften är baserad på hotellets officiella klassificering och vistelsens längd. Observera att Airtours klassificering kan skilja sig från hotellets officiella. Avgiften betalas direkt till boendet vid ankomsten och betalning sker med kort eller kontant, vänligen observera att en del hotell endast accepterar kontant betalning. Nedan avgift gäller per inkvartering/natt:

 

Hotell / lägenheter klass 1 - 2: 1,5 €

Hotell / lägenheter klass 3: 3 €

Hotell / lägenheter klass 4: 7 €

Hotell / lägenheter klass 5: 10 €

Se mer om Grekland