5,9
Mycket bra

  • Nyrenoverat och modernt hotell
  • Nära stranden
  • Svalkande drycker i poolbaren

Ninos Hotel Amour Holiday Resort erbjuder trevliga faciliteter och är perfekt för en trevlig semester på denna trevliga ö. Byn Sidaris centrum ligger i närheten och här finns gott om tavernor och mysiga barer. Perfekt för en kopp kaffe eller en god drink. Stranden ligger inte heller långt bort, där du kan rulla ut din handduk för en solig dag vid havet. Under din vistelse på detta trevliga hotell bor du i trevliga rum och kan njuta av av all-inclusive-programmet.

Rumstyp

Dubbelrum deluxe
för 2 personer
  • yta cirka 16-20m²
  • 1 dubbelsäng
  • rum för icke-rökare
  • balkong eller terrass med utemöbler
  • kaffe- och tefaciliteter
  • kyl (liten)
  • tv (plattskärm, satellittv)
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • badrum med: dusch, handfat, toalett, hårfön
  • wake-up call
Juniorsvit delad pool
för 2 till 3 personer
  • yta cirka 25m²
  • antal bäddar: 3
  • rum för icke-rökare
  • balkong eller terrass med utemöbler
  • kaffe- och tefaciliteter
  • nespresso kaffemaskin
  • kyl (liten)
  • tv (plattskärm, satellittv)
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • delad pool
  • vardagsrum: 3 sovplatser (bäddsoffa för 1 person; 1 dubbelsäng)
  • badrum med: bad eller dusch, handfat, toalett, hårfön, badrock, badtofflor
  • wake-up call
Juniorsvit standard
för 2 till 3 personer
  • yta cirka 25m²
  • antal bäddar: 3
  • rum för icke-rökare
  • balkong eller terrass med utemöbler
  • kaffe- och tefaciliteter
  • nespresso kaffemaskin
  • kyl (liten)
  • tv (plattskärm, satellittv)
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • vardagsrum: 3 sovplatser (bäddsoffa för 1 person; 1 dubbelsäng)
  • badrum med: bad eller dusch, handfat, toalett, hårfön, badrock, badtofflor
  • wake-up call

Måltider

All inclusive

Frukost från 07.30 till 10.00

Snacks från 11:00 till 12:00

Lunch från 12.30 till 14.30

Middag från 19:00 till 21:30

Cocktails från 20:00 till 22:45

Lokala drycker med och utan alkohol från 10:30 till 22:45

På hotellet

Bra att veta
  • Officiell klassificering: 4 stjärnor
  • antal rum: 125
  • modernt utrustat
  • reception (öppen dygnet runt)
  • värdeskåp (på rummet)
  • lobby
  • restauranger: bufférestaurang (män måste bära långbyxor och stängda skor vid middagen )
  • barer: bar, pool/snackbar
  • gemensamt tv-område
  • boendet är ej anpassat för funktionsvarie
  • parkeringsplats (vid tillgänglighet)
  • wi-fi internet i allmänna utrymmen (kostnadsfritt), på rummet (kostnadsfritt), i receptionen (kostnadsfritt)
  • climate resilience tax
  • sängkläder ingår bytas 2 gånger i veckan
  • handdukar ingår handdukar bytas var 2 dag, bytas 3 gånger i veckan
  • duschrum vid ankomst/hemresa (kostnadsfritt)
  • bagageförvaring
  • städning i rum 6 gånger i veckan
  • husdjur inte tillåtna
  • värdeskåp på rummet: (gratis)
  • wi-fi i allmänna utrymmen: (gratis)
  • wi-fi på rummet: (gratis)
  • trådlöst internet i receptionen: (gratis)
  • luftkonditionering: (inkluderat i priset)
Restauranger och barer
  • restauranger: bufférestaurang (män måste bära långbyxor och stängda skor vid middagen )
  • barer: bar, pool/snackbar
För barn
  • underhållning, underhållning för vuxna på kvällen kostnadsfritt
Obligatoriska kostnader
  • climate resilience tax: cirka 7,00 euro per enhet per natt betalas kontant eller med kreditkort (betalas lokalt, obligatorisk)
Pooler
  • handduksservice
  • utomhuspool(sötvatten, solstolar (kostnadsfritt) , parasoll (kostnadsfritt) )
Sport och underhållning
  • underhållning, underhållning för vuxna på kvällen kostnadsfritt
5.9
Mycket bra
Utifrån 30 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

5,9
Mycket bra Utifrån 30 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Med partner
Utmärkt
Mycket bra
Medel
Dåligt
Mycket dåligt
7
Barnvänlighet
5,3
Städning
5,3
Prisvärt
5,3
Faciliteter
5,2
Boendet i allmänhet
5,5
Rum / lägenhet
8
Läge
6,3
Service / gästfrihet

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Korfu

Upptäck Korfu

Praktisk information

I området
Avstånd till stranden ca 100 m (sandstrand)
Avstånd till centrum: ca 100 m, corfu-town är ca 37 km
Avstånd till flygplats ca 39 km
Avstånd till uttagsautomat ca 100 m
Närmaste kiosk ca 10 m
Närmaste restaurang ca 20 m
Observera
  • Hotellet har en åldersgräns på 18 år.
  • Gymmet är öppet från 1 juni 2019.
Flygresan
Flygresan

Du kommer att flyga till Korfu. Denna flygning tar ca 3 timmar och 20 minuter. Vid ankomst till flygplatsen möts du av Sunwebs reseledare eller lokala representant.

Transfer

Det är möjligt att boka transfer i bokningsstegen. Transfertiderna är enligt följande:

Kanoni - ca 15 minuter

Perama - ca 25 minuter

Kontokali - ca 25 minuter

Kommeno - ca 30 minuter

Gouvia - ca 35 minuter

Agios Ioannis - ca 35 minuter

Benitses - ca 40 minuter

Danillia - ca 40 minuter

Dassia - ca 40 minuter

Agios Gordios - ca 40 minuter

Pirgi-Ipsos - ca 45 minuter

Moraitika - ca 45 minuter

Agios Markos - ca 50 minuter

Barbati - ca 50 minuter

Kato Korakiana - ca 50 minuter

Nissaki - ca 55 minuter

Pelekas - ca 55 minuter

Glyfada - ca 60 minuter

Liapades - ca 60 minuter

Ermones - ca 60 minuter

Paleokastritsa - ca 60 minuter

Agios Petros - ca 90 minuter

Agios Georgios - ca 90 - 130 minuter

(Obs: Till Porto Demo Boutique och Saint George Palace ca 2 timmar)

Agios Spyridon - ca 110 minuter

Roda - ca 110 - 130 minuter

Sidari - ca 110 - 130 minuter

Acharavi - ca 120 - 140 minuter

Observera att bussen kan behöva passera alla platser, i vilket fall dessa tider varierar kraftigt. Transfertiderna kan då öka. Transfertiderna kan också öka avsevärt på grund av trafikförseningar. Transferbussen passerar inte alltid platserna i en bestämd ordning.

Privat transfer

Det är möjligt att boka en privat transfer mot en extra avgift. Du kan ange detta under bokningsprocessen i steg 2. På flygplatsen kan du anmäla dig till vår reseguide/lokala agent med din voucher och de kommer att hänvisa dig till din taxi. För transfer tillbaka till flygplatsen kommer vår reseledare/lokala agent att informera dig i god tid om upphämtningstiden vid ditt boende.

Transfertiderna är enligt följande:

Kanoni - ca 10 minuter

Kontokali - ca 15 minuter

Perama - ca 20 minuter

Gouvia - ca 20 minuter

Benitses - ca 25 minuter

Danillia - ca 20 minuter

Kommeno - ca 25 minuter

Agios Ioannis - ca 25 minuter

Agios Markos - ca 25 minuter

Dassia - ca 25 minuter

Ermones - ca 25 minuter

Pelekas - ca 25 minuter

Agios Gordios - ca 30 minuter

Ipsos - ca 30 minuter

Glyfada - ca 30 minuter

Liapades - ca 30 minuter

Kato Korakiana - ca 30 minuter

Barbati - ca 35 minuter

Moraitika - ca 35 minuter

Paleokastritsa - ca 35 minuter

Nissaki - ca 40 minuter

Pirgi-Ipsos - ca 45 minuter

Agios Georgios - ca 45 - 55 minuter

(Obs: Till Porto Demo Boutique och Saint George Palace ca 2 timmar)

Agios Spyridon - ca 55 minuter

Acharavi - ca 50 - 70 minuter

Roda - ca 50 - 80 minuter

Sidari - ca 50 - 80 minuter

Agios Petros - cirka 90 minuter

Information om Grekland

Huvudstad:
Huvudstad är Aten.

Tidsskillnad:
Grekland är 1 timme före Sverige.

Språk:
Det officiella språket är grekiska. Men du klarar dig på engelska (och delvis på tyska).

Valuta:
Den officiella valutan är euro.

Dricks:
Det är normalt att ge 10 % av totalbeloppet i dricks på barer och restauranger i Grekland.

Elektricitet:
220 Volt.

Vatten:
Det rekommenderas att inte dricka vattnet från kranen.

Mat:
Typiska grekiska maträtter är bland annat Souvlaki, Tzatziki och Mousaka.

Mobiltelefon:
En svensk mobil fungerar normalt sett även i Grekland. Kontrollera det för säkerhetsskull med din mobiloperatör och var försiktigt med internetavgifter.

Resedokument:
När du åker till Grekland måste du ha ett giltigt pass.

Hyra scooter:
Att hyra scooter i Grekland är ett bra sätt att komma runt på och det krävs att du har körkort. Att hyra scooter är på eget ansvar, och kom ihåg hjälm.

OBS:

Miljöavgift tas ut i Grekland. Avgiften är baserad på hotellets officiella klassificering och vistelsens längd. Observera att Airtours klassificering kan skilja sig från hotellets officiella. Avgiften betalas direkt till boendet vid ankomsten och betalning sker med kort eller kontant, vänligen observera att en del hotell endast accepterar kontant betalning. Nedan avgift gäller per inkvartering/natt:

 

Hotell / lägenheter klass 1 - 2: 1,5 €

Hotell / lägenheter klass 3: 3 €

Hotell / lägenheter klass 4: 7 €

Hotell / lägenheter klass 5: 10 €

Se mer om Grekland

Antal rum och fördelning

Välj antal rum och fördela personer i rummen. Om du reser med barn eller bebis, vänligen ange födelsedatum för att kunna se tillgänglighet och priser.
Välj avreseort
Välj rumstyp

Fel

Ett problem har uppstått

Vi ber om ursäkt...

Det verkar som att det uppstod ett tekniskt problem. Vi ber om ditt tålamod medan vi löser problemet. Under tiden kan du lägga till boendet i dina favoriter och återkomma lite senare!

Val av olika flygplatser

Du har valt ett flyg som avgår från {DEPARTURE_AIRPORT} och återvänder till {ARRIVAL_AIRPORT}.