7,5
Utmärkt

  • Här erbjuds avkoppling
  • Stor grön trädgård
  • Nyrenoverade deluxe-rum

Fiori Hotel är en vacker liten oas som ligger i lugna och gröna omgivningar cirka 2 km från den livliga turistorten Gouvia. Det familjeägda hotellet erbjuder 29 trevligt inredda rum med balkonger som ligger i en vacker och lummig trädgård med en liten pool där du kan ta ett svalkande dopp. Runt poolen finns det gott om plats att njuta av solen i en solstol. Om du känner för lite skugga kan du hitta en plats under ett träd eller en palm. Förutom den fridfulla utomhusmiljön erbjuder Hotel Fiori också ett urval av nyligen renoverade deluxerum.

Vistelse på Fiori Hotel inkluderar frukost men om du inte vill tänka vart du ska äta middag under semestern kan du också boka med halvpension. När du blir törstig under dagen kan du beställa svalkande drycker från poolbaren och på kvällen öppnar den mysiga inomhuspuben där du kan njuta av en drink i sällskap med andra resenärer.

Vill du utforska resten av Korfu kan du ta lokalbussen som stannar bara 150 meter från hotellet. Från mysiga badorter som Paleokastritsa till öns vackra huvudstad.

Rumstyp

Dubbelrum deluxe
för 2 personer
  • renoverade rum renoverades 2023
  • yta cirka 12m²
  • 1 dubbelsäng
  • rum för icke-rökare
  • balkong med utemöbler
  • kyl (liten) (gratis)
  • tv (plattskärm, satellittv, regionala kanaler, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • badrum med: dusch, handfat, toalett, hårfön, badrock, badtofflor
  • wake-up call
  • sen utcheckning (på begäran, mot betalning)
Dubbelrum översta våningen lyx (Double Deluxe Top Floor)
för 2 personer
  • renoverade rum renoverades 2020
  • yta cirka 12m²
  • 1 dubbelsäng
  • rum för icke-rökare
  • balkong med utemöbler
  • kyl (liten) (gratis)
  • tv (plattskärm, satellittv, regionala kanaler, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • badrum med: dusch, handfat, toalett, hårfön, badrock, badtofflor
  • wake-up call
  • sen utcheckning (på begäran, mot betalning)
Dubbelrum standard
för 2 till 3 personer
  • yta cirka 12m²
  • 1 enkelsäng
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • rum för icke-rökare
  • balkong med utemöbler (kostnadsfritt)
  • kyl (liten) (gratis)
  • tv (plattskärm, satellittv, regionala kanaler, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • badrum med: bad eller dusch, handfat, toalett, hårfön
  • wake-up call
  • sen utcheckning (på begäran, mot betalning)
Familjerum deluxe 1 rum (Situated Top Floor Garden View)
för 2 till 4 personer max. 2 vuxna och 2 barn t.o.m. 12 år
  • yta cirka 15m²
  • antal bäddar: 4
  • rum för icke-rökare
  • balkong med utemöbler (kostnadsfritt)
  • kyl (liten) (gratis)
  • tv (plattskärm, satellittv, regionala kanaler, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • vardagsrum: 4 sovplatser (2 dubbelsängar)
  • badrum: 1 badrum
  • badrum 1: dusch, handfat, toalett, hårfön
  • wake-up call
  • sen utcheckning (på begäran, mot betalning)
Familjerum standard 1 rum
för 2 till 4 personer max. 2 vuxna och 2 barn t.o.m. 12 år
  • yta cirka 15m²
  • antal bäddar: 4
  • rum för icke-rökare
  • balkong med utemöbler (kostnadsfritt)
  • kyl (liten) (gratis)
  • tv (plattskärm, satellittv, regionala kanaler, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • vardagsrum: 4 sovplatser (1 våningssäng med 2 enkelsängar; 1 dubbelsäng eller 2 separata bäddar)
  • badrum: 1 badrum
  • badrum 1: bad eller dusch, handfat, toalett, hårfön
  • wake-up call
  • sen utcheckning (på begäran, mot betalning)

Rumsinformation

Två olika dubbelrum deluxe finns tillgängliga. Se bilderna på rumstypen för mer information.

Måltider

Det är möjligt att boka halvpension. Den består av en komplett måltid med sallad, förrätt, huvudrätt och dessert. Köket väljer ut rätterna dagligen, med undantag för huvudrätten, där du kan välja mellan 2 eller 3 alternativ, vanligtvis kött, fisk eller pasta. Du kan välja att äta din måltid i utomhusrestaurangen vid poolen eller inomhus, där frukosten också serveras. Måltiderna serveras från kl. 14.00 till 21.00. Du kan byta middag mot lunch.
Frukost
Halvpension

På hotellet

Bra att veta
  • Officiell klassificering: 2 stjärnor
  • antal rum: 29
  • våningar: 3
  • byggnader: 1
  • klassificering: enkel
  • reception (öppen dygnet runt)
  • hiss (1)
  • lobby
  • restauranger: restaurang, á la carte-restaurang
  • barer: lobbybar, poolbar
  • parkeringsplats
  • wi-fi internet i allmänna utrymmen (kostnadsfritt), på rummet (kostnadsfritt), i receptionen (kostnadsfritt)
  • climate resilience tax
  • sängkläder ingår bytas 2 gånger i veckan
  • handdukar ingår bytas 7 gånger i veckan
  • städning i rum 7 gånger i veckan
  • husdjur inte tillåtna
  • värdeskåp på rummet: (gratis)
  • luftkonditionering: (gratis)
  • wi-fi i allmänna utrymmen: (gratis)
  • wi-fi på rummet: (gratis)
  • trådlöst internet i receptionen: (gratis)
  • spjälsäng: för alla gäster ålder till 1 (ingår) år (gratis)
  • handduksservice: (gratis)
Restauranger och barer
  • restauranger: restaurang, á la carte-restaurang
  • barer: lobbybar, poolbar
Obligatoriska kostnader
  • climate resilience tax: cirka 1,50 euro per enhet per natt betalas kontant eller med kreditkort (betalas lokalt, obligatorisk)
Pooler
  • handduksservice
  • utomhuspool (1, öppen från 08:00 - 20:00, 9 m lång och 18 m bred)(sötvatten, utemöbler (kostnadsfritt): parasoll, solstolar)
7.5
Utmärkt
Utifrån 54 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

7,5
Utmärkt Utifrån 54 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Med partner
Utmärkt
Mycket bra
Medel
Dåligt
Mycket dåligt
8,5
Barnvänlighet
7,4
Städning
7,6
Prisvärt
7,2
Faciliteter
7,6
Boendet i allmänhet
7,3
Rum / lägenhet
7,1
Läge
8,1
Service / gästfrihet

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Korfu

Upptäck Korfu

Praktisk information

I området
Avstånd till stranden ca 2 km (kiselstenstrand)
Avstånd till centrum: ca 2,4 km
Avstånd till flygplats ca 10 km
Avstånd till busshållplats ca 200 m: till Paleokastritsa, Corfu town, Ipsos, Dassia, etc
Avstånd till golfbana ca 2,4 km
Närmaste butiker ca 1 km
Observera

Gouvias centrum ligger 2,4 km från Hotel Fiori. Du kan promenera detta avstånd på 30-35 minuter, längs en livlig huvudväg.

Alternativt kan du ta bussen för att utforska ön. Det finns 2 bussalternativ:

1) Det första är att ta den gröna bussen från Paleokastritsa, som har en hållplats 250 meter från Hotel Fiori, på huvudvägen. Den gröna bussen går ungefär var 30:e minut. Biljetten till Korfu kostar ca 2 €.

2) Det andra alternativet är att ta stadsbussen. Stadsbussens hållplats ligger 1,5 km från Hotel Fiori, vid korsningen Tzavros. Den här bussen går oftare, ungefär var 15:e minut. Biljetten till staden kostar ca 1,7 €.

Biljettpriser och tidtabeller kan naturligtvis ändras när som helst.

Flygresan
Flygresan

Du kommer att flyga till Korfu. Denna flygning tar ca 3 timmar och 20 minuter. Vid ankomst till flygplatsen möts du av Sunwebs reseledare eller lokala representant.

Transfer

Det är möjligt att boka transfer i bokningsstegen. Transfertiderna är enligt följande:

Kanoni - ca 15 minuter

Perama - ca 25 minuter

Kontokali - ca 25 minuter

Kommeno - ca 30 minuter

Gouvia - ca 35 minuter

Agios Ioannis - ca 35 minuter

Benitses - ca 40 minuter

Danillia - ca 40 minuter

Dassia - ca 40 minuter

Agios Gordios - ca 40 minuter

Pirgi-Ipsos - ca 45 minuter

Moraitika - ca 45 minuter

Agios Markos - ca 50 minuter

Barbati - ca 50 minuter

Kato Korakiana - ca 50 minuter

Nissaki - ca 55 minuter

Pelekas - ca 55 minuter

Glyfada - ca 60 minuter

Liapades - ca 60 minuter

Ermones - ca 60 minuter

Paleokastritsa - ca 60 minuter

Agios Petros - ca 90 minuter

Agios Georgios - ca 90 - 130 minuter

(Obs: Till Porto Demo Boutique och Saint George Palace ca 2 timmar)

Agios Spyridon - ca 110 minuter

Roda - ca 110 - 130 minuter

Sidari - ca 110 - 130 minuter

Acharavi - ca 120 - 140 minuter

Observera att bussen kan behöva passera alla platser, i vilket fall dessa tider varierar kraftigt. Transfertiderna kan då öka. Transfertiderna kan också öka avsevärt på grund av trafikförseningar. Transferbussen passerar inte alltid platserna i en bestämd ordning.

Privat transfer

Det är möjligt att boka en privat transfer mot en extra avgift. Du kan ange detta under bokningsprocessen i steg 2. På flygplatsen kan du anmäla dig till vår reseguide/lokala agent med din voucher och de kommer att hänvisa dig till din taxi. För transfer tillbaka till flygplatsen kommer vår reseledare/lokala agent att informera dig i god tid om upphämtningstiden vid ditt boende.

Transfertiderna är enligt följande:

Kanoni - ca 10 minuter

Kontokali - ca 15 minuter

Perama - ca 20 minuter

Gouvia - ca 20 minuter

Benitses - ca 25 minuter

Danillia - ca 20 minuter

Kommeno - ca 25 minuter

Agios Ioannis - ca 25 minuter

Agios Markos - ca 25 minuter

Dassia - ca 25 minuter

Ermones - ca 25 minuter

Pelekas - ca 25 minuter

Agios Gordios - ca 30 minuter

Ipsos - ca 30 minuter

Glyfada - ca 30 minuter

Liapades - ca 30 minuter

Kato Korakiana - ca 30 minuter

Barbati - ca 35 minuter

Moraitika - ca 35 minuter

Paleokastritsa - ca 35 minuter

Nissaki - ca 40 minuter

Pirgi-Ipsos - ca 45 minuter

Agios Georgios - ca 45 - 55 minuter

(Obs: Till Porto Demo Boutique och Saint George Palace ca 2 timmar)

Agios Spyridon - ca 55 minuter

Acharavi - ca 50 - 70 minuter

Roda - ca 50 - 80 minuter

Sidari - ca 50 - 80 minuter

Agios Petros - cirka 90 minuter

Information om Grekland

Huvudstad:
Huvudstad är Aten.

Tidsskillnad:
Grekland är 1 timme före Sverige.

Språk:
Det officiella språket är grekiska. Men du klarar dig på engelska (och delvis på tyska).

Valuta:
Den officiella valutan är euro.

Dricks:
Det är normalt att ge 10 % av totalbeloppet i dricks på barer och restauranger i Grekland.

Elektricitet:
220 Volt.

Vatten:
Det rekommenderas att inte dricka vattnet från kranen.

Mat:
Typiska grekiska maträtter är bland annat Souvlaki, Tzatziki och Mousaka.

Mobiltelefon:
En svensk mobil fungerar normalt sett även i Grekland. Kontrollera det för säkerhetsskull med din mobiloperatör och var försiktigt med internetavgifter.

Resedokument:
När du åker till Grekland måste du ha ett giltigt pass.

Hyra scooter:
Att hyra scooter i Grekland är ett bra sätt att komma runt på och det krävs att du har körkort. Att hyra scooter är på eget ansvar, och kom ihåg hjälm.

OBS:

Miljöavgift tas ut i Grekland. Avgiften är baserad på hotellets officiella klassificering och vistelsens längd. Observera att Airtours klassificering kan skilja sig från hotellets officiella. Avgiften betalas direkt till boendet vid ankomsten och betalning sker med kort eller kontant, vänligen observera att en del hotell endast accepterar kontant betalning. Nedan avgift gäller per inkvartering/natt:

 

Hotell / lägenheter klass 1 - 2: 1,5 €

Hotell / lägenheter klass 3: 3 €

Hotell / lägenheter klass 4: 7 €

Hotell / lägenheter klass 5: 10 €

Se mer om Grekland

Antal rum och fördelning

Välj antal rum och fördela personer i rummen. Om du reser med barn eller bebis, vänligen ange födelsedatum för att kunna se tillgänglighet och priser.
Välj avreseort
Välj rumstyp

Fel

Ett problem har uppstått

Vi ber om ursäkt...

Det verkar som att det uppstod ett tekniskt problem. Vi ber om ditt tålamod medan vi löser problemet. Under tiden kan du lägga till boendet i dina favoriter och återkomma lite senare!

Val av olika flygplatser

Du har valt ett flyg som avgår från {DEPARTURE_AIRPORT} och återvänder till {ARRIVAL_AIRPORT}.