9,0
Utmärkt

  • Tre privata stränder
  • Drömläge
  • Utsträckt över nio öar

Sheraton Miramar Resort är byggt på ett drömläge i El Gouna: utspridda över nio holmar omgivna av kristallblå laguner och förbundna med charmiga trägångar. Med utsikt över holmarna finns en vackert anlagd trädgård och en dramatisk bakgrund av dynberg. Så du kan njuta av fantastisk utsikt var du än befinner dig.

De rymliga rummen är utspridda över hela resorten och har utsikt över lagunerna, privata stränder eller poolen. De tre restaurangerna ligger också på olika platser. Gör en kulinarisk resa runt jorden genom att prova en ny restaurang varje gång: på Miramar, huvudrestaurangen, kan du njuta av en mängd internationella rätter, medan du kan prova autentiska rätter från Mellanöstern på Oriental 1001. Och för en romantisk middag med levande ljus är den italienska restaurangen La Piscina rätt ställe.

Man kan faktiskt inte lämna Egypten utan att ta en titt under vattnet. Därför är det praktiskt att Sheraton Miramar Resort har ett eget dykcenter som passar både nybörjare och avancerade dykare. De kommer att introducera dig till de vackraste platserna i Röda havet...

Rumstyp

Dubbelrum för eget bruk standard klassiskt
för 1 person
  • balkong eller terrass med utemöbler
  • minibar
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering
  • badrum med: dusch, toalett, hårfön
Dubbelrum havsutsikt fullständig havsutsikt
för 2 till 3 personer max. 2 vuxna och 1 barn t.o.m. 12 år
  • vissa rum för icke-rökare
  • balkong eller terrass med utemöbler
  • minibar
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering
  • badrum med: dusch, toalett, hårfön
Dubbelrum premium premium
för 2 till 3 personer max. 2 vuxna och 1 barn t.o.m. 12 år
  • rum för icke-rökare
  • balkong eller terrass
  • kaffe- och tefaciliteter
  • minibar
  • tv
  • radio
  • telefon
  • luftkonditionering
  • badrum med: bad eller dusch, handfat, toalett, hårfön, badrock, badtofflor
  • turndown service
Dubbelrum superior superior
för 2 till 3 personer max. 2 vuxna och 1 barn t.o.m. 12 år
  • vissa rum för icke-rökare
  • balkong eller terrass med utemöbler
  • minibar
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering
  • badrum med: dusch, toalett, hårfön
  • turndown service
Familjerum standard 1 rum
för 2 till 4 personer max. 2 vuxna och 2 barn t.o.m. 12 år
  • kaffe- och tefaciliteter
  • minibar
  • tv (satellittv)
  • luftkonditionering
  • badrum: 1 badrum
  • badrum 1: bad eller dusch, hårfön, sminkspegel

Måltider

Dubbelrummet med havsutsikt (beach front) är ett rum som vetter mot havet.
All inclusive
  • Alla måltider i bufféform
  • Frukost kl. 07.00-10.30
  • Lunch 12.00 - 15.00
  • Pasta, pizza, soppa och sallader 12.00 - 17.00
  • Middag 18.00 - 22.00
  • Snacks 16.00 - 18.00
  • Lokala alkoholhaltigaoch alkholfria drycker 11.00 - 23.00
  • Minibar fylls på dagligen
  • En middag per vistelse ingår i à la carte-restaurangerna Italian och Oriental.

På hotellet

Bra att veta
  • Officiell klassificering: 5 stjärnor
  • antal rum: 339
  • klassificering: komfort
  • reception (öppen dygnet runt)
  • hiss
  • värdeskåp (på rummet; vid receptionen)
  • lobby
  • restauranger: restaurang (3), orientalisk restaurang (mot betalning, bokning krävs), italiensk restaurang (mot betalning, bokning krävs) (män och kvinnor måste bära lämpliga / täckande kläder i restaurangen )
  • barer: bar 5, bar med livemusik, lobbybar, loungebar, poolbar, strandbar 2, kaffehörna
  • roomservice
  • faciliteter anpassade för funktionsvarierade (rullstolsanpassat)
  • läkarservice
  • anslutningsbuss ( resmål till down town en marina går med 30 minuters mellanrum, mot betalning)
  • parkeringsgarage
  • wi-fi internet i allmänna utrymmen (kostnadsfritt), på rummet (kostnadsfritt), i receptionen (kostnadsfritt)
  • sängkläder ingår bytas 7 gånger i veckan
  • handdukar ingår bytas 7 gånger i veckan
  • duschrum vid ankomst/hemresa
  • bagageförvaring
  • liten livsmedelsaffär (på boendet)
  • hårfrisör (på boendet)
  • tvättfaciliteter: tvättservice
  • diverse affärer (på boendet)
  • städning i rum 1 gånger per dag
  • husdjur inte tillåtna
  • spjälsäng: för alla gäster ålder till 1 (ingår) år (gratis)
  • wi-fi i allmänna utrymmen: (gratis)
  • luftkonditionering: (inkluderat i priset)
  • wi-fi på rummet: (gratis)
  • trådlöst internet i receptionen: (gratis)
Restauranger och barer
  • restauranger: restaurang (3), orientalisk restaurang (mot betalning, bokning krävs), italiensk restaurang (mot betalning, bokning krävs) (män och kvinnor måste bära lämpliga / täckande kläder i restaurangen )
  • barer: bar 5, bar med livemusik, lobbybar, loungebar, poolbar, strandbar 2, kaffehörna
För barn
  • squashbana
  • biljard
  • dart (mot betalning)
  • golfbana
  • tennisbana
  • bordtennis
  • beachvolleyboll (kostnadsfritt)
  • dykning
  • vattensporter: motorsport: mot betalning, inga motorfordon: mot betalning
  • underhållning, underhållning för barn och vuxna under dagen och kvällen
Pooler
  • handduksservice
  • barnpool (3)(separerad, uppvärmd)
  • utomhuspool (2)(sötvatten, uppvärmd, solstolar (kostnadsfritt) , parasoll (kostnadsfritt) )
Avkoppling och wellness
  • spa med (fri tillgång): bastu (mot betalning), hamam-behandlingar (mot betalning), turkiskt ångbad (mot betalning), massage (mot betalning)
  • gym (kostnadsfritt)
Sport och underhållning
  • squashbana
  • biljard
  • dart (mot betalning)
  • golfbana
  • tennisbana
  • bordtennis
  • beachvolleyboll (kostnadsfritt)
  • dykning
  • vattensporter: motorsport: mot betalning, inga motorfordon: mot betalning
  • underhållning, underhållning för barn och vuxna under dagen och kvällen
9
Utmärkt
Utifrån 72 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

9
Utmärkt Utifrån 72 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Med partner
Utmärkt
Mycket bra
Medel
Dåligt
Mycket dåligt
9
Barnvänlighet
9,1
Städning
8,8
Prisvärt
8,9
Faciliteter
9,1
Boendet i allmänhet
8,9
Rum / lägenhet
9,2
Läge
9,1
Service / gästfrihet

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Roda havet

Upptäck Röda havet

Praktisk information

I området
Vid stranden (sandstrand, solstolar (kostnadsfritt) , parasoll (kostnadsfritt) )
Avstånd till centrum: avstånd till el gouna är ca 5 km och till hurghada är det ca 25 km
Avstånd till flygplats ca 30 km
Avstånd till busshållplats
Avstånd till golfbana
Närmaste butiker ca 1 km
Närmaste kiosk
Närmaste restaurang
Närmaste apotek
Observera

* Användning av bastu och ångbad mot en extra kostnad.

* Hotellet ingår i det gastronomiska programmet ”Dine Around El Gouna”. Detta tar dig med på en kulinarisk världsturné med olika hotell- och restaurangkök.

Flygresan

Du flyger till Hurghada. Flygningen tar cirka 5 timmar. Vid ankomsten till flygplatsen möts du av Sunwebs lokala representant.

Sunweb flyger från Stockholm till Hurghada.

Sunweb flyger från Köpenhamn till Hurghada.

Flyg och biljetter

Flygresan tar ca 5 timmar och 30 minuter. Flygtider kan ändras och vi anger därför preliminära flygtider, när flygtider sätts, finns de också på vår hemsida, gör de inte det har inte vi fått dem än. Du kan lägga till bagage i bokningssteg 1 och priset för detta varierar mellan olika flygbolag.

Vi rekommenderar att du är på flygplatsen 2 timmar innan avgång, incheckningen stänger 45 minuter före avgång.

Resedokument ska skrivas ut och tas med på resan. På biljetten anges avgångs och ankomsttider i lokaltider, hotellreservation, måltider, eventuell transfer mellan flygplatsen och hotellet samt bagage. Du får ditt boarding-pass och stolsnummer på flygplatsen. Var extra uppmärksam på avresetiderna vid sena avgångar – kom ihåg att datumet ändras vid midnatt.

Ankomst och transfer

När du anländer på destinationen och har gått igenom tull och bagageutlämningen möts du av våra guider eller en representant från Sunweb. De visar dig till din transferbuss om du bokat detta, där du ombord får vårt välkomstbrev med reseinformation. På hotellet anordnas det ett välkomstmöte där du får viktig information om bland annat vårat utflyktsprogram.

Transfer till och från hotellet är inte inkluderat i priset, men finns som tillval i bokningsprocessen. Transfern genomförs med antingen vanlig buss, minibuss eller taxi och körs av lokalt anställda. I vissa fall kommer det också finnas en skandinavisk guide med på bussen.

Transfertider:
  • Hurghada: ca 50 minuter
  • El Gouna: ca 70 minuter
  • Makadi Bay: ca 70 minuter

Observera att angivna tidtabeller för transfer är exklusive eventuella stopp för måltider, toalettbesök och gäster som ska av på hotell längs vägen.

Information om Egypten

Huvudstad:

Egyptens huvudstad är Kairo.

Språk:

Det officiella språket är arabiska. I turistområden kan man tala engelska och/eller franska.

Tid:

Under vintermånaderna är det +1 timmes tidsskillnad mellan Sverige och Egypten.

Religion:

95% av Egyptens befolkning är muslimer. Islam spelar en viktig roll i egyptiernas dagliga liv. Under din vistelse på orterna kommer du att uppleva lite av dess seder och traditioner. Om du gör en resa till Luxor eller Kairo under din semester rekommenderar vi att du tar hänsyn till lämpliga kläder. Se till att dina axlar och knän täcks av kläder.

Ramadan:

Ramadan spelar en viktig roll i Egypten. Även om inte allt är stängt på turistorterna är detta något att ta hänsyn till. Ramadan 2024 kommer att vara från 11 mars till 9 april, men det exakta datumet kan ändras (beroende på månens position).

Visum:

Visum är obligatoriskt när du åker på semester till Hurghada och Marsa Alam. Du kan köpa ett visum på flera sätt:

1. Direkt när du gör bokningen eller via Sunwebs kontaktcenter. Du får en voucher tillsammans med dina resehandlingar som du lämnar till den lokala Sunweb-representanten vid ankomsten till flygplatsen i Egypten. Detta kostar 31 euro.

2. Via bankdisken på flygplatsen (kostar ca 27 USD + skatt. Detta pris kan komma att ändras av myndigheterna). Väntetiderna kan vara långa här. Vi rekommenderar att du har med dig kontanter.

Överföringen går snabbare om visumet redan har köpts i förväg. Du behöver inte heller längre ta hänsyn till fluktuerande växelkurser och behöver inte ha kontanter i fickan när du reser. Priset inkluderar den service som tillhandahålls så att allt är prydligt ordnat för dig både online och på flygplatsen. Priserna hos lokala visumleverantörer kan variera från vårt pris. Vi har ingen kontroll över detta eftersom växelkursen kan fluktuera.

Ett "landningskort" delas ut på planet och ska fyllas i innan man passerar tullen. Detta är separat från visumet.

 

- Denna typ av visum är giltigt i 30 dagar, med början från ankomstdagen.

- Om du vill stanna i Egypten i 30 dagar eller mer måste du ansöka om visum på Egyptens ambassad.

- Är du inte svensk medborgare? Då ska du vända dig till din ambassad eller ditt konsulat för mer information.

Om din resa till Sharm El Sheikh är kortare än 15 dagar behöver du inte ansöka om visum. Med stämpeln du får i passet vid inresa kan du vistas i hela området runt Shram El Sheikh och Dahab. Vill du göra utflykter utanför dessa områden eller din vistelse Sharm El Sheikh varar längre än 15 dagar behöver du ansöka om turistvisum.

Vänligen observera:

På grund av den kraftigt fluktuerande dollarkursen har vi publicerat priset för visumet i dollar, men lokalt kan du helt enkelt betala för visumet i euro. Om du vill boka en utflykt, ta med tillräckligt med euro för detta också. På grund av den höga växelkursen är det bättre att betala för detta med euro.

Ringa telefonsamtal:

Du kan använda din mobiltelefon för att ringa telefonsamtal i Egypten. Vi rekommenderar att du begränsar detta så mycket som möjligt på grund av de höga avgifterna för detta. Kontrollera med din operatör om detta före semestern. Vill du använda internet via din telefon? Vi rekommenderar att du gör det via ett trådlöst nätverk. Stäng också alltid av din dataroaming när du är utomlands.

Nödnummer:

Polisens nödnummer i Egypten är 122. Numret till brandkåren är 180 och om du behöver en ambulans ringer du 123.

Bagage:

Om du tar med annat bagage kan du ange detta under onlinebokningen. Om du anger detta direkt kommer du att bli kontaktad av en anställd på Contact Centre efter bokningen. Medarbetaren kommer att gå igenom proceduren med dig.

Nedan finns en liten lista över ovanligt bagage som du kan ta med dig:

- Dykutrustning

- Cykel

- Golfutrustning

- Drake, vågbräda eller wakeboard

- Musikinstrument

- Surfbräda

- Fiskeutrustning

Om du tar med dig specialbagage är det också nödvändigt att du meddelar oss detta. Vi kommer då att registrera ditt specialbagage åt dig för överföring.

För flygningar med andra flygbolag än Transavia, vänligen kontakta oss för mer information. Observera att ditt specialbagage inte alltid kan ingå i den normala transporten. Ibland tillkommer extra avgifter för att ta med specialbagage på standardtransfern. Att ta med dykbagage är kostnadsfritt i den normala transfern. I andra fall kan en speciell transfer behöva begäras. Du måste betala för detta på egen bekostnad. När du registrerar ditt specialbagage hos oss kommer vi att undersöka möjligheterna för dig.

Observera att användning av drönare är strängt förbjudet i Egypten och inte får tas med. Om du gör det måste drönaren lämnas kvar på flygplatsen.

Mat och dryck:

Det egyptiska köket kombinerar flera olika kök. Både persiska, grekiska, franska, turkiska och italienska influenser kan hittas i egyptiska rätter. I Egypten äter man mycket falafel, en rätt gjord på kikärtor som serveras i pitabröd. Gott med en yoghurt-/vitlökssås till. Linssoppa finns också regelbundet på menyn. Egyptierna har också en känsla för sötsaker. De dricker vädligt sött te och kaffe. Efter maten eller under en avkopplande kväll röker de en sisha, en söt vattenpipa.

Hotell- och lägenhetsrestaurangerna är ofta internationella till sin karaktär och serverar mestadels bufférätter.

Vattnet i Egypten är inte som det du är van vid i Sverige. Det rekommenderas inte att dricka kranvatten. Det är bäst att köpa vatten på flaska i snabbköpet eller på hotellet/lägenheten. Se till att flaskorna är buteljerade.

Kött i Egypten är halalslaktat.

Dricks:

I Egypten är det vanligt att ge mellan 10% och 15% i dricks på barer och restauranger.

Öppettider:

Butiker och banker i Egypten är i allmänhet öppna från söndag till torsdag. I turistcentra är butikerna ofta öppna alla dagar i veckan fram till omkring kl. 22.00. Detta är inga fasta tider, så butikerna kan stänga tidigare eller senare. Under Ramadanperioden kan butiker och banker ha andra öppettider. 

Allmänna helgdagar:

Följande allmänna helgdagar äger rum i Egypten:

7 - januari Koptisk jul (firas endast av den koptiska befolkningen)

25 - april Sinais befrielsedag

1 - maj Arbetets dag

Ramadan (varierar i datum varje år)

18 - juni Suezkanalens öppningsdag

23 - juli Revolutionens dag

30 - juli till 3 augusti Offerfesten

6 - oktober De väpnade styrkornas dag

24 - oktober Suezdagen

23 - december Segerdagen

Se mer om Egypten