7,4
Utmärkt

  • All Inclusive
  • I centrum
  • Vid stranden

MPM Orel Hotel är ett enkelt All Inclusive-hotell med bra läge i hjärtat av Sunny Beach. Hotellet ligger precis vid den livliga strandpromenaden, korsa den, så står du med fötterna begravda i den varma sanden på den milslånga stranden. Det omgivande området erbjuder ett aktivt nöjesliv och stadens berömda bargata, Flower Street, ligger några minuters promenad från hotellet.

Hotellet har ett poolområde med poolbar där du själv kan hämta drycker och en barnpool. För barnen finns det en barnklubb (inte på svenska) och lekplats. När kvällen faller på kan de yngsta i familjen kan dansa på hotellets barndiskotek.

Rummen på MPM Orel Hotel har nyligen delvis renoverats och alla rum har utsikt mot havet. På MPM Orel Hotel ingår utvalda drycker, enklare måltider och snacks i hotellets All Inclusive-program. Hotellet rekommenderas till alla som vill bo med All Inclusive i Sunny Beachs livliga centrum.

Information om rumstyper saknas.

Måltider

All inclusive

Alla måltider serveras som buffé

  • Frukost från 07:30 till 10:00
  • Sen frukost från 10:00 12:00
  • Lunch från 12:30 till 14:30
  • Snacks från 15:00 till 18:00
  • Glass från 15:00 till 18:00
  • Middag från 18:00 till 21:00
  • Nattmat från 21:30 till 23:00
  • Lokal alkoholhaltiga och alkoholfri från 10:00 till 23:00
7.4
Utmärkt
Utifrån 21 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

7,4
Utmärkt Utifrån 21 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Med partner
Utmärkt
Mycket bra
Medel
Dåligt
Mycket dåligt
6,5
Barnvänlighet
7,5
Städning
7,5
Prisvärt
6,9
Faciliteter
7,1
Boendet i allmänhet
7,5
Rum / lägenhet
8,9
Läge
6,4
Service / gästfrihet

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Svartahavskusten

Upptäck Svartahavskusten

Praktisk information

Observera
  • Bredvid hotellet ligger MPM Astoria Hotel, där du också kan använda faciliteterna.
Flygresan

Sunweb flyger från Stockholm till Burgas.

Sunweb flyger från Köpenhamn till Burgas.

Flyg och biljetter

Flygresan tar ca 2 timmar och 45 minuter. Flygtider kan ändras och vi anger därför preliminära flygtider, när flygtider sätts, finns de också på vår hemsida, gör de inte det har inte vi fått dem än. Du kan lägga till bagage i bokningssteg 1 och priset för detta varierar mellan olika flygbolag. 

Vi rekommenderar att du är på flygplatsen 2 timmar innan avgång, incheckningen stänger 45 minuter före avgång.

Resehandlingarna ska skrivas ut och tas med på resan. På biljetten anges avgångs och ankomsttider i lokaltider, hotellreservation, måltider, eventuell transfer mellan flygplatsen och hotellet och bagage. Du får ditt boarding-pass och stolsnummer på flygplatsen. Var extra uppmärksam på avresetiderna vid sena avgångar – kom ihåg att datumet ändras vid midnatt.

Ankomst och transfer

När du anländer på destinationen och har gått igenom tull och bagageutlämningen möts du upp av våra guider eller en representant från Sunweb. Här får du vårt välkomstbrev med reseinformation samt utflyktsprogram och visas till din transferbuss om du bokat detta.

Transfer till och från hotellet är inte inkluderat i priset, men finns som tillval i bokningsprocessen. Transfern genomförs med antingen vanlig buss, minibuss eller taxi och körs av lokalt anställda. I vissa fall kommer det också finnas en skandinavisk guide med på bussen.

Transfertider:

Pomorie: ca 15 min

Nessebar: ca 45 min

Sunny Beach: ca 45 min

Obzor Bay: ca 105 min

Byala: ca 110 min

Observera att angivna tidtabeller för transfer är exklusive eventuella stopp för måltider, toalettbesök och gäster som ska av på hotell längs vägen.

Information om Bulgarien

Huvudstad
Huvudstaden är Sofia.

Tid
Bulgarien är en timme före Sverige.

Språk
Det officiella språket är bulgariska. De flesta i turistbranchen talar engelska.

Valuta
Den officiella valutan är Leva. Det rekommenderas inte att växla pengar på flygplatsen.

Dricks
Det är normalt att ge 10 % av totalbeloppet i dricks på barer och restauranger i Bulgarien.

Elektricitet
220 volt, samma som i Sverige och du behöver inte använda adapter.

Vatten
Det rekomenderas att inte dricka vattnet från kranen. Vatten på flaska kan köpas överallt, oftast till låga priser.

Mat
Bulgarien är känd för sina fisk- och kötträtter med turkiska influenser, som Kebabcheta: grillat kött med olika såser. Förutom det kan man finna den berömda yoghurten och honungen på menyn.

Mobiltelefon
Din svenska mobiltelefon fungerar också i Bulgarien. Var uppmärksam på att det ofta blir dyrt att använda data-roaming. Vi rekommenderar att du endast använder Internet från mobilen eller surfplattan när du kan ansluta till wi-fi.

Resedokumenter
När du åker till Bulgarien måste du ha ett pass som är giltigt minst 3 månader efter hemkomsten.

Nödtillfälle
Nödnummer till polisen i Bulgarien är 166. Om du behöver en ambulans eller i händelse av en nödsituation, ring 150.

Se mer om Bulgarien