Om den som är bokningsansvarig kan delge oss bevis på att man har hittat samma resa till samma pris via en annan reseleverantör som är aktiv i Sverige, kan det göras anspråk på prisgarantin. Bokningsansvarig kan göra anspråk på återbetalningen via e-post inom 48 timmar efter att ha mottagit bokningsbekräftelsen från Sunweb. Det här e-postmeddelandet ska innehålla skärmdumpar av det sista bokningssteget på en av våra konkurrenters hemsida och ditt bokningsnummer hos oss.
Du kanske till exempel vill skicka skärmdump(ar) eller foto som tydligt visa olika delar av paketresan, samt priset vid tiden. Datum och tid då beviset samlades in, bör kunna ses tydligt. Detta hjälper oss att arbeta snabbt och effektivt.
När Sunweb har tillräckligt med information justeras priset på hemsidan. Priset på din faktura kommer också att uppdateras - vi drar dessutom 250:- extra från priset på din resa.
Återbetalning kan begäras en gång och bör alltid ske inom 48 timmar efter den ursprungliga bokningen. Om detta inte görs upphör rätten till ersättning.
- Samma hotell och måltidsprogram
- Samma rumstyp
- Samma reslängd
- Samma ankomst- och avresedatum
- Samma varaktighet och startdatum för liftkortet