1. Kontaktuppgifter och svar på dina frågor | Sunweb
  2. Bagage
  3. Mitt bagage är försvunnet/skadat, vad ska jag göra?

Alla rubriker

Mitt bagage är försvunnet/skadat, vad ska jag göra?

Om ditt bagage försvinner eller skadas, gå till flygbolagets disk eller en allmän servicedisk. Begär en PIR-rapport (Property Irregularity Report) här. Med den här blanketten kan du göra en skadeanmälan. Gör detta direkt på flygplatsen. 


Har ditt bagage försvunnit?

På formuläret fyller du i alla uppgifter och flygbolaget kan börja leta efter ditt bagage. Med bagagelappen som du fick på din biljett kan du bevisa att resväskan har checkats in i ditt namn. 


Är ditt bagage skadat?

Då kan du ange på blanketten var skadan finns. 


Du kan ofta begära ersättning för eventuella kostnader från flygbolaget och/eller från din reseförsäkring. Kontakta ditt försäkringsbolag för detta.

Detta besvarade min fråga / Detta besvarade inte min fråga

Tack för att du hjälper oss att bli bättre.

 
Om du inte hittade vad du sökte kan du alltid ställa din fråga till oss på info@sunweb.se, så svarar vi dig så fort vi kan!